اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

جوانان کرمانی طی ماه‌های اخیر‌ 50 مدال ‌کسب کردند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان ‌‌با اشاره به جایگاه خوب این استان‌ از نظر شرایط ورزشی در کشور گفت: در چند ماه اخیر جوانان ‌کرمانی 50 مدال در سطح کشور کسب کردند.

جوانان کرمانی طی ماه‌های اخیر‌ 50 مدال ‌کسب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، جواد کمالی عصر امروز در آیین افتتاح نخستین زورخانه جیرفت اظهار داشت: تاریخ ورزش زورخانه‌ای مربوط به 3 هزار سال پیش است و بعد از اسلام هم این ورزش رونق ارزشمندی پیدا کرد.

وی افزود: این ورزش مقدس‌ترین و عبادی‌ترین ورزش روی کره زمین است و چهره‌های بزرگی مانند پوریای ولی و پهلوان تختی از افتخار‌ات این ورزش هستند.

کمالی با بیان اینکه احترام به پیشکسوتان برای این ورزش بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: این ورزش تمام مقاطع و گروه‌های سنی را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای مورد توجه همه مسئولان نظام است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از ابتدای انقلاب اسلامی پای هیچ ورزشی ننشستند، مگر ورزش زورخانه‌ای و این توجه ایشان به این ورزش به دلیل ولایی بودن آن است و اخلاص ویژه‌ در این ورزش است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به جایگاه خوب استان کرمان از نظر شرایط  ورزشی در کشور گفت: در چند ماه اخیر جوانان استان کرمان 50 مدال در سطح کشور کسب کردند.

کمالی اذعان داشت: ورزشکاران استان طی این مدت 21 مدال طلا‌، 19 مدال نقره و هشت مدال برنز کسب کردند که رتبه اول کسب مدال را در سطح کشور دارند.

وی افزود: کرمان در بخش بزرگسالان از مسابقات ورزشی رتبه دوم کشوری، سنین نوجوانان مقام اول کشور، در قسمت آموزشگاه‌ها رتبه دوم کشوری، بخش خردسالان رتبه دوم کشور و در بخش نونهالان رتبه اول را کسب کرده‌اند.

کمالی خاطرنشان کرد: زورخانه ‌امام علی (ع) چهل و هشتمین زورخانه استان کرمان و نخستین زورخانه در جنوب استان کرمان است.

انتهای پیام/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول