اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

عاشورا فرهنگ بیدارباش در مبارزه با ظلم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نمین گفت: فرهنگ عاشورایی ندای رسای بیدارباش در مقابله با ظلم و تعدی و جسارت است و تا زمانی که این فرهنگ پایدار است در جامعه اسلامی هیچ وقت رخت ذلت بر تن نمی‌شود.

عاشورا فرهنگ بیدارباش در مبارزه با ظلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین که در آستانه ماه محرم برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ عاشورایی و علوی فرهنگ مبارزه با ظلم و تعدی و نپذیرفتن روحیه استبداد و استکبار است و همه وظیفه داریم با آراستگی کامل به حسن خلق حسینی و زیبایی‌های کربلا و دشت پررمز و راز نینوا آشنا شویم.

وی تصریح کرد: دشمنان ما بیش از 14 قرن است که تلاش می‌کنند محرم و پیام آن را از دست ما بگیرند اما تنها چیزی که نصیب آنها شده است شکست‌های پی‌در‌پی به واسطه فرهنگ بی‌بدیل عاشورا و محرم است که در آن ذلت راه ندارد.

رحیمی راز عاشورا و تشیع را راز وفاداری به مکتب اسلامی، انسانی و جاری ساختن احکام نورانی اسلام اعلام کرد و افزود: اگر شیعه امروز در اوج عزت و تکامل است به خاطر ارادتمندی به عاشورا و تکیه بر نام امام حسین (ع) است که به یقین این پایداری و جاودانگی ماندگار می‌باشد.

این مسئول با یادآوری اینکه شعائر اسلامی رمز و رموز جاودانگی دین است، خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) به عنوان صالح‌ترین رهبر بشریت هرگز اجازه نداد که انسان‌های آزاده زیر یوغ استبداد و ظالمان بروند و یا دشمنان بخواهند در اندیشه مستحکم آنها خللی ایجاد کنند.

وی محرم و عاشورا را مظهری از آزادگی و حریت در پذیرفتن حق و دور شدن از دامن باطل توصیف کرد و ادامه داد: بزرگ‌ترین خلأیی که امروز بشریت به آن گرفتار آمده است خلأ تربیتی و بصیرت است که همین خلأ سبب شده تا بشریت در قرن‌های اخیر بزرگ‌ترین ضربه را از انسان‌های یزید صفت بخورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه نمین در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در آستانه ماه محرم مساجد باید به بهترین شکل آراسته شده و در اختیار مسلمانان قرار گیرد و روحانیان نیز در تبلیغ دین و بیان مسایل با داشتن بصیرت شایسته و واقعی عمل کنند.

رحیمی حفظ جایگاه منابر و مجالس عزای امام حسین (ع) را یادآور شد و بیان کرد: دست زدن به کارهایی که قداست و شأن مجلس عزای حسین را می‌شکند دور از شأن مردم است و باید از آنها به شدت پرهیز کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین یادآور شد: شایسته است خود مردم و عزاداران و هیئت امنای مساجد مواظب باشند تا از منبری که احکام اسلام از آن بیان می‌شود صدای تفرقه، دودستگی و تبلیغات انتخاباتی بلند نشود بلکه بهتر آن است که شأن و منزلت عزای حسینی بیش از گذشته حفظ شود.

در این مراسم فرماندار نمین نیز در سخنانی به هماهنگی نیروهای نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت در ماه محرم و دهه اول آن گفت: در این ایام اعمال مسایل ترافیکی در معابر سطح شهر مورد توجه قرار می‌گیرد.

سید تقی دریتیم افزود: دستجات عزاداری قرار است در حرکت‌های شبانه با هماهنگی نیروهای انتظامی عمل کنند تا با کمترین مشکل و تنش در این زمینه روبه‌رو شویم.

وی از برگزاری ششمین آیین استقبال از محرم در نمین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در این مراسم که فردا شب در مسجد جامع نمین برگزار می‌شود با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسن عاملی، مداحان و شاعران حسینی به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول