اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تایباد:

نهضت عاشورا ماندگارترین الگوی مبارزه حق علیه باطل است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تایباد گفت: نهضت عاشورا ماندگارترین مبارزه حق علیه باطل است.

نهضت عاشورا ماندگارترین الگوی مبارزه حق علیه باطل است

حجت‌الاسلام محمد محدثی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشهد در آستانه فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: فلسفه قیام عاشورا در مبارزه حق در مقابل باطل خلاصه می‌شود و اینکه انسان‌ها باید در هر زمان و مکانی حق و باطل را بشناسند و در مقابل آن بایستند.

وی ادامه داد: حق‌خواهی، حق‌جویی و حق‌طلبی که در واقع حقیقت نهضت عاشورا و اصل وجودی حماسه ی کربلا را تشکیل می‌دهند، از جمله عواملی است که امام حسین (ع) در روز عاشورا قیام کردند.

امام جمعه تایباد افزود: در فرهنگ شیعه و دنیای اسلام، دو قیام و نهضت جایگاه ویژه و برجسته‌ای دارد، یکی حماسه حسینی که در گذشته رخ داده است و دیگری انقلاب جهانی مهدوی است که در آینده تحقق خواهد یافت و رهبر هر دو قیام امامان معصوم و از خاندان مطهر پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

محدثی عنوان کرد: قیام امام حسین (ع) از مبارزه‌ اهل حق علیه اهل باطل است که به پیروزی نهایی اهل حق منتهی می‌شود و مقصد نهایی این مبارزه نیز حاکمیت اهل حق بر جهان، گسترش فضیلت‌های اخلاقی، ریشه کنی شرارت و رذالت و رسیدن آن به کمال اخلاقی و عقلی است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین شاخصه و ویژگی قیام امام حسین‌ (ع) که در همان مسیر قیام‌های انبیاء قرار دارد حق‌محوری و تلاش برای احیای خیر و ایمان بوده است.

امام جمعه تایباد با تاکید بر اینکه هفته‌ اول ماه محرم هفته‌ امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر نامیده شده، خاطرنشان کرد: قیام عاشورا و نهضت خونین حسینی با دو فریضه امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر در اذهان تداعی می‌کنند امر به معروف و نهی‌ازمنکر روش پیامبران و شیوه صالحان و فریضه بزرگ الهی است که سایر فرائض به‌وسیله آن به پا داشته می‌شود.

محدثی اظهار کرد: در آستانه ماه محرم و صفر الزامی است تا همه اقشار جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان به شکل شایسته‌ای عزاداری سالار شهیدان را که الگوی فرهنگ و سیره ایثار و شهادت است را برگزار کنند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول