اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از گذشت سه ماه از المپیک و پارالمپیک

حماسه‌آفرینان المپیک و پارالمپیک اردبیل تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: بعد از گذشت سه ماه از رقابت‌های المپیک و پارالمپیک به همت مسئولان استانی و اداره کل ورزش و جوانان از قهرمانان و حماسه‌آفرینان آوردگاه المپیک و پارالمپیک لندن در اردبیل تجلیل شد.

حماسه‌آفرینان المپیک و پارالمپیک اردبیل تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل برگزار شد، با اهدای جوایزی از سوی ادارات مختلف از حسن جعفری و مصطفی شهبازی به عنوان اعضای تیم گلبال جمهوری اسلامی ایران در مسابقات پارالمپیک 2012 لندن که حائز رتبه پنجمی شده بودند، با اهدای هدایا و دو قطعه سکه بهار آزادی تجلیل شد.

در این مراسم همچنین از سعید محمدپور دارنده مقام پنجمی مسابقات وزنه‌برداری المپیک 2012 لندن و جوان‌ترین عضو کاروان ایران در این مسابقات با هدیه و لوح‌های تقدیر تجلیل شد.

در این مراسم همچنین از مجید فرزین قهرمان پارالمپیک رشته وزنه‌برداری و همچنین سجاد انوشیروانی نایب قهرمان مسابقات المپیک 2012 لندن در رشته وزنه‌برداری و جانباز دوران دفاع مقدس و قهرمان آوردگاه پارالمپیک لندن در رشته پرتاب دیسک جلیل باقری‌جدی با اهدای هدایا، جوایز و لوح‌های تجلیل قدردانی شد.

در این مراسم همچنین از رؤسای هیئت‌های وزنه‌برداری، نابینایان و کم بینایان و رئیس هیئت معلولان و جانبازان استان اردبیل و همچنین مربیان ایوب بهتاج، داود بهتاج به عنوان مربیان تأثیرگذار در قهرمانی ورزشکاران المپیک و پارالمپیک تجلیل شد.

در این مراسم یاد و خاطره سید محمود موسوی رئیس فقید هیئت کوهنوردی استان به رسم ادب و تکریم شخصیت او قدردانی شده و یاد و خاطره او در این مراسم با اهدای صلوات و فاتحه گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در سخنانی گفت: مدال‌آوران صحنه المپیک و پارالمپیک ما با تأسی به ائمه اطهار و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) برای اردبیل افتخار کسب کردند که حضور آنها در این عرصه بزرگ‌ترین افتخار و سعادت برای مردم قهرمان این دیار بود.

احد پازاج المپیک را یک رویداد عظیم ورزشی و آوردگاه سنگین توصیف کرد و افزود: در مسابقات المپیک ورزشکاران ما 12 مدال کسب کردند که هشت استان در کسب این مدال‌ها سهیم بودند.

وی تصریح کرد: اردبیل بعد از استان‌های مازندران، تهران و فارس چهارمین استان برتر کشور در موفقیت المپیک بود که اگر براساس جمعیت و تعداد ورزشکاران سازمان یافته محاسبه کنیم این استان رتبه اول را در کشور دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل کسب 24 مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات پارالمپیک را یادآور شد و خاطر نشان کرد: هر چند امیدواریم که در مسابقات 2016 برزیل تعداد مدال‌ها و ورزشکاران ما افزون شده و بتوانیم مدال‌های المپیکی و پارالمپیکی خودمان را دو رقمی کنیم اما در این رویداد نیز بعد از خوزستان، مازندران و کرمان توانستیم در جایگاه چهارم قرار بگیریم.

پازاج به شعار انتخاب شده ورزشکاران کشورمان برای حضور در این رقابت‌ها اشاره کرد و ادامه داد:‌ شعار «ما می‌توانیم توکل، تلاش و میثاق با شهدا» خود به جوانان و ورزشکاران غیرتمند ما روحیه داد و توانستیم در صحنه حساس المپیک و پارالمپیک خوش بدرخشیم.

سی‌امین دوره بازی‌های المپیک در لندن و با حضور 51 ورزشکار کشورمان برگزار شد و ایران با کسب 12 مدال شامل چهار طلا، پنج نقره و سه برنز توانست در چهار رشته کشتی آزاد، فرنگی، وزنه‌برداری و تکواندو به عنوان پرافتخارترین کاروان ادوار المپیک معرفی شود.

چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک نیز با حضور 79 ورزشکار ایران در 13 رشته برگزار شد و ایران با کسب 24 مدال در جایگاه یازدهم دنیا قرار گرفت و به عنوان پرافتخارترین تیم پارالمپیک شناخته شد.

در مجموع استان اردبیل در المپیک و پارالمپیک بعد از تهران و خوزستان با کسب دو مدال طلا در پارالمپیک، یک نقره در المپیک و یک مقام پنجمی در المپیک در سطح کشور رتبه سوم را به دست آورد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول