اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی صومعه‌سرا خبر داد

عضویت 2800 نفر در کتابخانه‌های عمومی صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی صومعه‌سرا از عضویت دو هزار و 855 نفر در شش کتابخانه عمومی این شهرستان خبر داد.

عضویت 2800 نفر در کتابخانه‌های عمومی صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، تقی حقیقت در جریان برپایی نمایشگاه «تازه‌های کتاب» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با تبریک این ایام، اظهار کرد: هفته کتاب فرصتی برای آشنایی بیشتر با دنیای کتاب و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه کتاب علاوه بر گسترش اندیشه، یک رسانه مهم و تاثیرگذار است، تصریح کرد: کتاب با مضامین داخلی کارکردهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را نیز در بر می‌گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی صومعه‌سرا با اشاره به برنامه‌های این اداره در هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: در این هفته بیش از 10 برنامه در راستا ارتقای فضای فرهنگی در صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

وی برپایی جشن هفته کتاب، تجلیل از مسئولان نمونه کتابخانه‌های عمومی صومعه‌سرا، توزیع بروشورهای فعالیت اداره و کتابخانه‌های عمومی، تجلیل از اعضای فعال، ثبت‌نام رایگان و ارائه خدمات اینترنتی با تخفیف 50 درصدی را از جمله برنامه‌های هفته کتاب ذکر کرد.

حقیقت ادامه داد: برپایی نمایشگاه تازه‌های کتاب و نصب پرده و آذین‌بندی کتابخانه‌ها، تجلیل از خردسال‌ترین و مسن‌ترین عضو کتابخانه مرکزی، قدردانی از برنامه کتاب‌داران نهادی و مشارکتی کتابخانه‌های زیرپوشش و بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه عمومی صومعه‌سرا از دیگر این برنامه‌هاست.

وی درباره وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی صومعه‌سرا اذعان کرد: صومعه‌سرا دارای سه باب کتابخانه عمومی، دو کتابخانه روستایی و یک کتابخانه مشارکتی است.

به گفته این مسئول، بالغ بر 34  هزار جلد کتاب در زمینه‌ها و موضوعات مختلف در کتابخانه‌های صومعه‌سرا برای استفاده همگان وجود دارد.

وی از عضویت فعال دو هزار و 855 نفر در شش کتابخانه عمومی صومعه‌سرا خبر داد و افزود: باقرالعلوم در بخش مرکزی، ابوعلی سینا در تولم‌شهر، میرزا کوچک جنگلی در گوراب‌زرمیخ، کتابخانه طاهر گوراب، شهید مجیدی لیف‌شاگرد و شهید صدیق ضیابری از جمله کتابخانه‌های عمومی دایر و فعال صومعه‌سرا است.

حقیقت با تصریح بر اینکه تمام کتابخانه‌های صومعه‌سرا دارای سیستم خدمات‌رسانی الکترونیکی، کافی‌نت و نمایه نشریات است، خاطرنشان کرد: این خدمات برای بهره‌گیری و استفاده از مقالات و اطلاعات در قالب موضوعات و مضامین مختلف است.

وی از توزیع رایگان کتاب همزمان با روز برگزاری جشن کتاب و کتابخوانی در صومعه‌سرا خبر داد و یادآور شد: این کتاب‌ها به صورت وسیع بین علاقه‌مندان به کتاب توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول