اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

کتاب عامل ماندگاری اندیشه‌های خوب در هر جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب وسیله مناسبی برای ماندگار کردن اندیشه‌ها و عقاید خوب در هر جامعه است.

کتاب عامل ماندگاری اندیشه‌های خوب در هر جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمان برتر کتاب این استان اظهار داشت: نقش کتابخانه در انتقال علوم به افراد بسیار مهم است از این رو کتابخانه را می‌توان به عنوان کانون همایش صاحب‌نظران و موزه پرطراوت اندیشمندان دانست.

وی عضویت رایگان در کتابخانه‌ها را از مهمترین برنامه‎‌های این اداره‌کل به مناسبت هفته کتاب در این استان دانست و گفت: طرح کتاب یادگار ماندگار با شعار اهدای کتاب، اهدای دانایی از دیگر برنامه‎های اداره کل کتابخانه عمومی چهارمحال و بختیاری در هفته کتاب است که امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح و با کتب اهدا شده از طرف مردم، کتابخانه‎های کوچکی در مناطق محروم استان ایجاد کنیم.

صادقی تعداد پرسنل فعال در کتابخانه‎های عمومی استان چهارمحال و بختیاری را 110 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد سه نفر دارای مدرک دکترا، 11 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 77 نفر دارای مدرک لیسانس، 12 نفر دارای مدرک فوق دیپلم و هفت نفر نیز دارای مدرک دیپلم و پایین‌تر هستند.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان چهارمحال و بختیاری تعداد کتابخانه‎های عمومی در این استان را 67 باب معرفی کرد و گفت: این در حالی است که تعداد کتابخانه‎های عمومی فعال این استان در سال 84 چیزی حدود 37 باب کتابخانه بیشتر نبود.

وی زیربنای کتابخانه‎های عمومی این استان را 21 هزار و 679 متر مربع در سال 84 دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر زیربنای کتابخانه‎های عمومی استان به حدود 27 هزار و 278 متر مربع رسیده است.

صادقی اضافه کرد: دشوارترین وظیفه در اشاعه کتابخوانی در هر جامعه‌ای بر عهده مدارس و نظام آموزش و پرورش آن جامعه است، اگر دانش‌آموز در مدرسه با کتاب آشنا شده و لذت مطالعه، خودآموزی و افزایش معلومات عمومی را درک کند و به مطالعه خو بگیرد، در تمام دوران زندگی، از کتاب دست نخواهد ‌کشید.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول