اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران:

عرضه 6 هزار عنوان کتاب در بیستمین نمایشگاه مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: 6 هزار عنوان کتاب در بیستمین نمایشگاه مازندران عرضه می‌شود.

عرضه 6 هزار عنوان کتاب در بیستمین نمایشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی بعدازظهر امروز در حاشیه بیستمین نمایشگاه کتاب مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 6 هزار عنوان در قالب  70 هزار جلد کتاب در نمایشگاه کتاب برای عرضه به بازدیدکنندگان قرار گرفته است، اظهار داشت: 30 غرفه نمایشگاهی در بیستمین نمایشگاه کتاب مازندران شامل کتاب‌های دانشگاهی، سیاست و اخلاقیت، مبانی فکری، حکمی و ذهنی، کودکان و نیز کتب تاریخی به ویژه بومی مازندران عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مازندران از نداشتن کتابخانه مرکزی رنج می‌برد، تصریح کرد: مباحث مهمی مانند روز مازندران، تشیع و علوی بودن ما ایجاب می‌کند تا کتابخانه تخصصی در این حوزه در استان داشته باشیم.

ابراهیمی ادامه داد: تمهیداتی شد تا مجتمع فرهنگی کردان در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار قرار گیرد  تا بتوانیم از این فضای فرهنگی که با تاخیر در دست بهره‌برداری است به نفع حوزه فرهنگ استان استفاده شود.

وی فضای کتابخانه‌ای دستگاه‌های اجرایی را گامی مطلوب برای افزایش سرانه کتابخانه‌ای دانست و گفت: شهرداری ساری نیز با ایجاد کتابخانه‌ای در شان این نهاد توانسته خدمات خوبی در حوزه مطالعه ارائه دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اهدای زمینی برای احداث کتابخانه در میدان فرح آباد ساری اشاره کرد و گفت: زمینی با مساحت 2 هزار و 400 متر از سوی شهرداری به ارشاد اسلامی اهدا شد تا بتوانیم از این طریق مصوبه دولت در مرکز مازندران اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه محل احداث کتابخانه در جنب مسجد محمد رسول الله(ص) ساری است، ادامه داد: نقشه این پروژه فرهنگی آماده و تحویل پیمانکار شد.

ابراهیمی افزود: کتابخانه در پنج طبقه مجهز به سالن آمفی تئاتر و همایش است که در 13 هزار متر مساحت احداث می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته 37 عنوان کتاب با نگاه بومی در مازندران تالیف شده است، یادآور شد: در هفت ماهه سال جاری 90 عنوان کتاب با رویکرد فرهنگ بومی مازندران در دست کارشناسی اولیه است تا در بهمن ماه امسال رونمایی شود.

وی افزود: کتاب‌هایی که از سوی ناشران و نویسندگان مازندران منتشر شده است رویکرد دفاع مقدس، ایثار و شهادت، تولید ملی و نماز و نیایش است.

ابراهیمی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبری است را در فرایند کار خود قرار داده‌ایم، بیان داشت: کم‌توانی در اعتبارات سبب شد تا در این نمایشگاه استانی بن کتاب توزیع نشود، ولی بن کتاب در نمایشگاه بزرگ بهمن ماه توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول