اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد

تالیف 90 عنوان کتاب با موضوع فرهنگ بومی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسامی مازندران گفت: در هفت ماه گذشته 90 عنوان کتاب بومی مازندران برای تالیف در سطح استان کارشناسی شد.

تالیف 90 عنوان کتاب با موضوع فرهنگ بومی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در افتتاح بیستمین دوره نمایشگاه هفته کتاب که با همکاری اداره کل ارشاد استان و شهرستان ساری در محل نمایشگاهی این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: بحث کتاب و ارزش‌های آن از هر زاویه‌ای پرداخته شود بسیار با ارزش است.

وی ادامه داد: افتتاح فعالیت‌هایی که مبنای آن کتاب است برای همه در حد بهره‌برداری از یک مسجد با ارزش است.

ابراهیمی عنوان نمایشگاه کتاب در این هفته را، کار ماندگار مطرح کرد و ادامه داد: در 20 نقطه استان 25 هزار عنوان کتاب به صورت نمایشگاهی عرضه می‌شود.

این مسئول به تشکیل ستاد استانی در استانداری به ریاست استاندار اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه کتاب امسال که به صورت شهرستانی در شهرهای استان برپا شده است به کتاب‌های ویژه سیره نبوی اثر استاد شهید مطهری اهتمام شده است.

وی به فعالیت‌های جنبی نمایشگاه‌های کتاب در سطح استان اشاره کرد و افزود: برپایی کارگاه‌های آموزشی با موضوع صفحه آرایی و ویراستاری برای ناشران، ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده‌ها، نقد کتاب، غرفه نقاشی و نیز تجلیل از ناشران و خادمان عرصه کتاب از فعالیت‌های جنبی نمایشگاه کتاب در سطح استان محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطر نشان کرد: غرفه بیداری اسلامی و راه‌اندازی رادیو نمایشگاه از غرفه‌های برجسته و مورد توجه در بیستمین نمایشگاه کتاب شهرستان است.

وی از فعالیت 130 ناشر استانی در بیستمین دوره نمایشگاه کتاب در هفته کتاب اشاره کرد و گفت: تالیف 300 عنوان کتاب با تیراژ 300 هزار جلد در سطح استان برای ما با ارزش است.

  ابراهیمی اظهار داشت: سال جاری اداره کل ارشاد اسلامی مازندران 78 هزار جلد کتاب به مساجد، دستگاه‌های اجرایی و موسسات اهدا کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه کارشناسی اولیه 90 عنوان کتاب با رویکرد فرهنگ بومی استان در هفت ماه گذشته صورت گرفته است، تصریح کرد: در بهمن ماه امسال رونمایی از کتبی که با رویکرد بومی مازندران تالیف شده است را در نمایشگاه بزرگ کتاب در استان داریم.

وی یادآور شد: تمهیدات لازم برای بازدید همه اصحاب قلم و فرهنگ و نیز دستگاه‌های اجرایی برای بازدید از نمایشگاه کتاب در سراسر استان شده است.

ابراهیمی حمایت از ناشران را در اولویت فعالیت‌های خود در ارشاد عنوان کرد و گفت: تلاش کردیم تا در این نمایشگاه از توانمندی‌های ناشران استانی استفاده شود.

وی عناوین کتب نمایشگاهی را شامل دانشگاهی، اخلاقیات، کودک، مبانی فکری و ذهنی عنوان کرد و گفت: کتاب‌های نمایشگاهی شامل کتب بومی و تاریخی نیز است.

به گزارش فارس بیستمین نمایشگاه کتاب مازندران از امروز 20 آبان ماه جاری به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی مازندران برپا است و بازدید کنندگان می‌تواند از ساعت 9 تا19 از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول