اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

کتاب بهترین وسیله برای معرفی فرهنگ یک ملت است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر می‌خواهیم فرهنگ، تمدن، آداب و رسوم کشور خود را به آیندگان و دیگر کشورهای جهان معرفی کنیم، بهترین وسیله برای ثبت و ضبط این رویدادها کتاب است.

کتاب بهترین وسیله برای معرفی فرهنگ یک ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یزدان جلالی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمان برتر کتاب این استان اظهار داشت: خواندن و نوشتن کتاب در فرهنگ اسلامی ملت همیشه جایگاه والایی داشته است.

وی کتاب را موجب حیات و استمرار یک کشور در طول تاریخ دانست و گفت: اگر می‌خواهیم فرهنگ، تمدن، آداب و رسوم کشور خود را به آیندگان و دیگر کشورهای جهان معرفی کنیم، بهترین وسیله برای ثبت و ضبط این رویدادها کتاب است.

جلالی کتاب را وسیله‎ای نیک برای انسان‎های موحد که به دنبال ذخیره توشه برای آخرت خود هستند، دانست و گفت: تنها چیزی که می‎تواند بشر را در مسیر حقیقت قرار بدهد، کتاب است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری بهترین معیار قضاوت متمدن بودن کشورها را کتاب دانست و گفت: کتاب بهترین وسیله برای تبادل فرهنگی کشورهای جهان تا به امروز بوده و آنچه باعث آشنایی ما از گذشتگان خود و اندیشه‌های دانشمندان بزرگ در طول تاریخ بوده، کتاب است.

وی افزود: اگر در جامعه‌ای کتاب ارزش و جایگاه واقعی خود را پیدا کند بدون شک ما شاهد افزایش فرهنگ در آن جامعه خواهیم بود و باید تلاش کنیم تا کتاب ارزش واقعی خود را در جامعه و کشور پیدا کند.

جلالی اهل مطالعه بودن کتابداران را اولین و مهم‌ترین ویژگی آنان دانست و گفت: شناخت کامل از کتاب‎ها در زمینه‌های مختلف با موضوعات گوناگون و مشوق مردم بودن از دیگر وظایف و مسئولیت‎های مهم یک کتابدار حرفه‌ای و خوب است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول