اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس خبر داد

آموزش شیوه زندگی سالم به 700 سالمند در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس از آموزش شیوه زندگی سالم به بیش از 700 نفر سالمند در این شهرستان خبر داد.

آموزش شیوه زندگی سالم به 700 سالمند در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سید محمود میرزایی ظهر امروز در همایش سالمندی و سلامت در شهرستان فردوس اظهار کرد: سالمندی موهبتی الهی است که سالمند با همه خستگی و پیری سرشار از تجارب گرانبها و دارای کوله‌باری از تجارب انسان‌ساز است.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای سالمندان ارزش زیادی قائل شده است، گفت: مشورت با افراد سالمند و استفاده از تجربیات آنان در برخورد با مشکلات و حل مسائل زندگی بهترین کمکی است که اطرافیان برای ایجاد احساس ارزشمندی به سالمندان می‌توانند، داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس از آموزش شیوه زندگی سالم به بیش از 700 نفر سالمند خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری دوره‌‌های آموزشی با عنوان شیوه زندگی سالم با تکیه بر تغذیه سالم به سالمندان ساکن در شهر و روستاهای شهرستان فردوس آموزش داده شده است.

میرزایی تصریح کرد: پس از ارائه آموزش‌های لازم به سالمندان تعداد 600 سالمند اطلاعاتی ماندگار و تعداد 550 سالمند نیز رفتاری نسبتاً پایدار داشتند.

*استفاده از تجربیات سالمندان سبب ارتقای عزت نفس آنان می‌شود

کارشناس مسئول برنامه سالمندان شبکه بهداشت و درمان فردوس نیز استفاده از تجربیات سالمندان را سبب ارتقای عزت نفس آنان دانست و گفت: استفاده مطلوب از تجربه سالمندان و مشارکت آنان در تصمیم‌گیری‌ها سبب تقویت روحیه اعتماد به نفس سالمندان می‌شود.

علیرضا تابعی خواب راحت و کافی را از پایه‌های اصلی در سلامتی سالمندان دانست و افزود: تغذیه مناسب، ورزش و داشتن برنامه خواب و بیداری مناسب سبب حفظ سلامتی سالمندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی پس از استان گیلان به عنوان دومین استان سالمند کشور است، تصریح کرد: تا سال 2050 میلادی از هر پنج نفر در جهان یک نفر سالمند می‌شود و جمعیت جهان رو به سالمندی است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول