اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه شورای سالمندان:

کرمان شهر دوستدار سالمندان می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه شورای سالمندان سازمان بهزیستی گفت: استان کرمان به علت حمایت‌های مطلوب استاندار این خطه ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به شهر دوستدار سالمند را دارد.

کرمان شهر دوستدار سالمندان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین نحوی‌نژاد شامگاه امروز در نشست شورای عالی سالمندی استان کرمان اظهار داشت: حقوق بشر در بخش‌های کودکان، زنان و سالمندان به نحو مطلوبی در ایران وجود دارد، اما به نحو مطلوبی در مجامع جهانی نمود پیدا نکرده است.

وی با اشاره به اینکه حقوق سالمندی ریشه در فرهنگ ایرانیان دارد، تصریح کرد: فرآیند سالمندی دارای سه شاخص جسمی، روانی و اجتماعی است.

نحوی‌نژاد فرهنگسازی برای سالمندی سالم را ضروری دانست و ابراز داشت: در قانون برنامه سوم بر ساماندهی وضعیت سالمندی در ایران و تضمین سلامت سالمندی تاکید شده است.

وی عنوان کرد: شورای ملی سالمندان تشکیل شده و هشت وزارتخانه، صندوق‌ها، سازمان‌ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این شورا عضو هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهر دوستدار سالمند دارای 70 شاخص است، افزود: استان کرمان به علت حمایت‌های مطلوب استاندار این خطه ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به شهر دوستدار سالمند را دارد.

نحوی‌نژاد جلب توجه سیاستگذاران خرد و کلان جامعه و مدیران سطوح مختلف اجرایی نسبت به مسائل و مشکلات افراد سالمند و ایجاد بسترهای فرهنگی لازم در این زمینه را از جمله اهداف شهر دوستدار سالمندان برشمرد.

وی اذعان داشت: بسترسازی برای آغاز حرکت‌هایی در راستای تامین عدالت اجتماعی و تحقق خواسته‌های گروه‌های مختلف دارای نیازهای ویژه و در نتیجه تقویت شان و پایگاه اجتماعی آنان در سطح جامعه از دیگر اهداف شهر دوستدار سالمندان است.

نحوی‌نژاد تقویت ارتباط‌های بین‌نسلی از طریق فراهم‌سازی تمهیدات لازم برای حضور فعال‌تر سالمندان در عرصه‌های مختلف و تامین رضایت خاطر و افزایش امید به زندگی در سالخوردگان را از دیگر اهداف شهرهای دوستدار سالمندان ذکر کرد.

وی تصریح کرد: سند تکریم سالمندان آماده شده و در دست تصویب است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول