اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مددکاری کمیته امداد کردستان:

45 هزار سالمند کردستان زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی کردستان از حمایت این نهاد از 45 هزار و 659 سالمند در این استان خبر داد.

45 هزار سالمند کردستان زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نوروز قادری ظهر امروز در جلسه مددکاران اجتماعی کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 44 درصد از جمعیت سالمندان در این استان زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی قرار دارد.

به گفته وی، از جمعیت 45 هزار و 825 نفری زنان بی‌سرپرست استان به دلیل فوت سرپرست، 20 هزار و 322 نفر معادل 45 درصد آنان زیرپوشش کمیته امداد هستند.

رئیس اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: 22 درصد از جمعیت 7 هزار و 461 نفری زنان بی‌سرپرست استان به دلیل طلاق از خدمات مستمر کمیته امداد بهره‌مند هستند.

قادری بیان داشت:‌ کمیته امداد امام خمینی در 10 شهرستان، 27 بخش، 23 شهر، 84 دهستان و یک‌هزار و 683 روستا به نیازمندان و محرومین استان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی در ادامه به اقدامات حوزه پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی کردستان در شش ماهه نخست سال‌جاری اشاره کرد و پرداخت 51 مورد وام کارانگیزی با اعتبار 510 میلیون ریال و پرداخت 56 فقره وام کارگشایی با 497 میلیون و 500 هزار ریال را از جمله اقدامات انجام شده توسط این حوزه در شش ماهه نخست سال‌جاری عنوان کرد.

به گفته رئیس اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی کردستان، پرداخت 3 میلیارد و 661 میلیون ریال به صورت بلاعوض به مددجویان زیرپوشش از دیگر اقدامات شش ماهه نخست امسال توسط  اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی در این استان بوده است.

قادری همچنین از پرداخت 10 میلیارد و 103 میلیون ریال تسهیلات در قالب وام‌های ضروری به مددجویان زیرپوشش در شش ماهه نخست سال‌جاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات به یک‌هزار و 305 مددجو و غیرمددجویی نیازمند پرداخت شده است.

به گفته وی، یک‌هزار و 123 فقره از وام‌های مذکور، وام کارگشایی، 110 فقره آن وام درمانی، شش مورد وام مسکن غیرمددجویی و 63 مورد نیز وام کارانگیزی بوده است.

رئیس اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان گفت: وام‌های کارگشایی و وام درمانی در شش ماهه نخست سال‌جاری 85 درصد رشد داشته و‌ پرداخت وام مسکن نیز با رشد 13 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته مواجه بوده است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول