اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر:

بیش از 5 درصد جمعیت دیر سالمند هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: بیش از 5 درصد جمعیت این شهرستان سالمند هستند.

بیش از 5 درصد جمعیت دیر سالمند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حسن فخرایی صبح امروز در نشست با مدیران شهرستان دیر اظهار داشت: بر اساس سرشماری شبکه بهداشت و درمان دیر که هر ساله انجام می‌شود، سالمندان 5.4 درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می‌دهند‌.

وی با اشاره به میانگین 7.2 درصدی جمعیت سالمند کشور گفت: جمعیت سالمند شهرستان دیر در مقایسه با میانگین کشوری 1.8 کمتر است و به عبارت دیگر جمعیت این شهرستان جوان‌تر نشان می‌دهد‌.

این مسئول با بیان اینکه این میانگین در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان متفاوت است ادامه داد: مرکز بهداشتی درمانی آبدان با 5.7 درصد بیشترین و مرکز بهداشتی درمانی دوراهک با 4.7 درصد کمترین جمعیت سالمندی را دارا هستند.

فخرایی اضافه کرد: مراکز بهداشتی درمانی دیر، بردستان و بردخون نیز به ترتیب 5.5 درصد، 5.3 درصد و 5.4 درصد جمعیت سالمند را زیرپوشش دارند و خدمات مربوطه را به آنان ارائه می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به وضعیت خاص سالمندان گفت: پیشگیری از بیماری، درمان، ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی، برنامه‌ریزی اوقات فراغت، اشتغال، بهبود تغذیه، افزایش فعالیت‌های ورزشی، مدیریت بحران در سوانح و حوادث، مناسب‌سازی محیط و دستیابی به شهر دوستدار سالمند، آموزش بهداشت، بیمه‌های پایه و مکمل متناسب با سالمندی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به طور کلی همه مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی شبکه، مجری طرح پزشک خانواده هستند و حدود 28 هزار نفر دفترچه بیمه روستایی دارند، ولی 100 درصد جمعیت زیرپوشش پزشک خانواده هستند و پزشکی نداریم که در این طرح دخیل نباشد، اگر چه در حال حاضر مشکل کمبود پزشک داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه این شهرستان هشت پزشک و چهار ماما دارد خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌هایمان آوردن پزشک متخصص بود و طی رایزنی‌هایی که با رئیس سابق دانشگاه داشتیم، هفته‌ای یک روز، یک متخصص زنان و زایمان از کنگان به دیر می‌آید و در هر نوبت بیش از 40 بیمار را ویزیت می‌کند، در مورد متخصص‌های اطفال و داخلی هم که نیاز است، باید با متخصصان کنگان صحبت کنیم که بتوانیم در دیر از آنان استفاده کنیم و در حال حاضر خودمان به صورت ثابت پزشک متخصص نداریم.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول