اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

کانون خبرنگاران گچساران، وعده‌ای خاک‌خورده در آرشیو مصوبات

خبرگزاری فارس: با گذشت حدود سه ماه از تصویب تشکیل کانون خبرنگاران گچساران، این وعده در حد تنظیم و امضای اساسنامه در حال خاک خوردن است.

کانون خبرنگاران گچساران، وعده‌ای خاک‌خورده در آرشیو مصوبات

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، در جهان امروز به لطف وجود فناوری‌های پیشرفته ارتباطی، جریان اطلاع‌رسانی در همه زمینه‌ها لحظه به لحظه به همت و تلاش خبرنگاران در رسانه‌های مختلف در معرض دید جوامع مختلف قرار می‌گیرد.

امروزه رسانه به عنوان یکی از ارکان مهم دموکراسی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه پایدار هر منطقه‌ای داشته باشد که در مقیاس منطقه‌ای و جغرافیای استانی توجه بیشتر به رسانه‌ها سبب شتاب بیشتر جریان توسعه و پیشرفت یک استان یا شهرستان می‌شود و خبرنگاران و رسانه‌ها در راستای ایفای رسالت حرفه‌ای و شرعی خود به توجه بیش از پیش مسئولان نیاز دارند.

در همین راستا پیشنهاد ایجاد کانون خبرنگاران گچساران در روز 17 مرداد سال 91 مصادف با روز خبرنگار در جلسه گرامیداشت روز خبرنگار در این شهرستان مطرح شد و مورد استقبال جامعه خبرنگاری گچساران و مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

* وعده‌های عملی‌نشده مسئولان در روز خبرنگار

تشکیل اتاق فکر خبرنگاران گچساران با هدف ارتباط آسان خبرنگاران با دستگاه‌ها و ادارات این شهرستان، راه‌اندازی کانون خبرنگاران گچساران در راستای پیگیری و برطرف کردن مشکلات و نیازمندی‌های این قشر‌، اعطای تسهیلات وام خودرو و مسکن از جمله مهم‌ترین مصوبات جلسه روز خبرنگار در گچساران بود.

امروز حدود سه ماه از وعده‌هایی که مانند بر‌خی از مصوبات اجرایی نشده برخی جلسات در حال خاک خوردن و فراموش شدن است، می‌گذرد اما سخنان و وعده‌های مسئولان تنها به شکل حروف، کلمات و جملاتی شعاری در حافظه خبرنگاران و رسانه‌ها خودنمایی می‌کند.

این در حالی است که اخبار و رویدادهای گچساران با سرعت و حجم بسیار بالایی بر خروجی رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرد و حضور مستمر، پوشش مناسب خبری جلسات برگزار شده و فعالیت چشمگیر خبرنگاران گچسارانی بر کسی پوشیده نیست، اما آیا تاکنون کسی از مسئولان به دغدغه‌ها و نگرانی‌های این قشر بی‌ادعا و تأثیرگذار فکر کرده است و آیا این افکار را به مرحله عمل رسانده است!؟

آیا نگرانی‌ها و دغدغه خاطر خبرنگاران فعال و زحمت‌کش گچسارانی نگرانی مسئولان نیز بوده است!؟

در پاسخ به این سئوال می‌توان اشاره‌ای به گلایه‌ها و اظهارات برخی از خبرنگاران این شهرستان داشت‌ که مهم‌ترین گلایه و برجسته‌ترین نگرانی خود را حمایت کمرنگ مسئولان و وجود مشکلات و نیازمندی‌ها در این حرفه عنوان کرده‌اند.

در حالی که حرفه خبرنگاری به عنوان یکی از مشاغل سخت و طاقت‌فرسا معرفی شده است و خبرنگاران در راستای تهیه و تولید خبر با مشکلات و موانع بسیاری روبرو هستند، حمایت، تعامل و همکاری با این قشر تأثیرگذار و خستگی‌ناپذیر می‌تواند سبب امنیت ذهنی و ایجاد انگیزه‌ای مضاعف برای این قشر در راستای کمیت و کیفیت‌بخشی به اخبار تولیدی باشد.

* آغاز بکار کانون خبرنگاران شهرستان‌های بزرگ کهگیلویه و بویراحمد

کانون خبرنگاران در شهرستان‌های بزرگ استان از جمله یاسوج و کهگیلویه آغاز بکار کرده و خبرنگاران این شهرستان‌ها فعالیت خود را در چارچوب و اهداف تعریف شده این کانون‌ها آغاز کرده‌اند اما گچساران با وجود دامنه و حوزه گسترده خبری و خبرنگاران فعال و حرفه‌ای از کمترین حمایت مسئولان در زمینه همکاری و تعامل در فراهم کردن بخشی از ملزومات اولیه حرفه خود بی‌بهره هستند به همین دلیل تنها راهکار دستیابی به حق و حقوق فراموش شده خود را کانون خبرنگارانی می‌دانند که امروز در حد تنظیم اساسنامه و امضای خبرنگاران راکد مانده است.

تشکیل کانون خبرنگاران گچساران، تنها به صورت خبری سنجاق شده بر صفحات روزنامه‌ها و سایت‌های دیجیتالی باقی ماند تا مظلومیت و دغدغه‌های خبرنگاران این شهرستان در غبار فراموشی گم شود.

خبرگزاری فارس گچساران خواستار پیگیری و اجرایی شدن وعده تشکیل کانون خبرنگاران این شهرستان توسط مسئولان مربوطه بوده و تشکیل این کانون را اقدامی مهم در راستای برطرف شدن مشکلات و نیازمندی‌های خبرنگاران زحمت‌کش و بی‌ادعای گچسارانی می‌داند.

---------------------------------

یادداشت از کورش رضایی

---------------------------------

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول