اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد یزد:

دانش حرفه‌ای خبرنگاران یزد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان اینکه تعداد خبرنگاران حرفه‌ای در استان یزد قابل توجه نیست، از تربیت خبرنگاران حرفه‌ای در استان یزد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

دانش حرفه‌ای خبرنگاران یزد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان یزد، بهرام عبدالحسینی در بازدید از کلاس‌های آموزش خبرنگاری که از سوی موسسه خبر یزد در حال برگزاری است، با تأکید بر خوش‌بین بودن به آینده مطبوعات استان یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه زمینه تحصیلات تکمیلی رشته علوم ارتباطات اجتماعی در استان فراهم شده، افرادی زیادی در این رشته تربیت خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروزه حرفه و تخصصی بودن حرف اول را می‌زند، افزود: همه افراد باید در رشته خود سطح علمی خود را ارتقا دهند.

وی علاقه را شرط اول حرفه خبرنگاری بیان کرد و یادآور شد: هرکس در این رشته علاقه و انگیزه داشته باشد، به طور قطع خبرنگار خوب و موفقی خواهد بود.

عبدالحسینی حرفه خبرنگاری را یکی از پرمشغله‌ترین حرفه‌ها در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: با وجود همه این مشقت‌ها همچنان شاهد حضور علاقمندان به فعالیت در این شغل پر دردسر اما جذاب و هیجان انگیز هستیم.

یک استاد رشته ارتباطات هم آموزش خبرنگاران در استان را ضروری دانست و گفت: در این زمینه حمایت مدیران فرهنگی نیاز است.

محمودرضا مرتضوی راه‌اندازی موسسه خبر در یزد را خوب ارزیابی و اظهار امیدوراری کرد: مسئولان از این موسسه حمایت کنند.

وی که مدیر گروه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی واحد علوم تحقیقات یزد است، گفت: دانشگاه آمادگی دارد در بحث محتوایی و سرفصل‌های آموزشی با این موسسه همکاری کند.

مدیر موسسه خبر یزد نیز با بیان اینکه دوره آموزش خبر در استان در دوره مقدماتی و تکمیلی در حال برگزاری است، گفت: در مجموع در این دوره‌ها 25 نفر حضور دارند که این افراد شامل دانشجویان، دست اندرکاران رسانه، مسئولان روابط عمومی‌ها و سایر علاقه‌مندان روزنامه‌نگاری هستند.

مسعود طوفان برگزاری آموزش به شکل کارگاهی و نیز پرداختن به حوزه‌های مختلف روزنامه نگاری نظیر تیترنویسی، تکنیک‌های مصاحبه، نظریه‌های رسانه، گزارش‌نویسی، مدیریت وب‌سایت‌های خبری و آشنایی با سبک‌های جدید خبرنویسی را از محورهای شاخص این دوره بیان کرد.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول