اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بنیاد مسکن

خبرنگاران اردبیل از روستاهای زلزله‌زده بازدید کردند

خبرگزاری فارس: به همت بنیاد مسکن استان اردبیل جمعی از خبرنگاران استان اردبیل از روستاهای زلزله‌زده شهرستان اهر بازدید کردند.

خبرنگاران اردبیل از روستاهای زلزله‌زده بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید که عصر امروز برگزار شد، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به بازسازی مناطق روستایی زلزله‌زده به دو شکل مجزا اظهار داشت: ما از طریق اسکلت پیچ و مهره‌ای 60 متری و همچنین فونداسیون‌ریزی معمولی اقدام به ساخت واحدهای مسکونی می‌کنیم که به شکل سازه‌ای انجام می‌شود.

احمد حاج‌علیزاده در مورد نمای ساختمان‌ها نیز تصریح کرد: این نما به دو صورت نمای آجری و سیمانی انجام می‌شود که اکثراً به دلیل فرصت اندک بازسازی در مناطق زلزله‌زده نمای استفاده شده سیمانی می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بنیاد مسکن استان اردبیل در 20 روستای اهر اقدام به خانه‌سازی می‌کند که خبرنگاران از دو روستای دایلار و وردین از توابع اهر بازدید کردند.

حاج‌علیزاده اضافه کرد: در روستای دایلار جمع واحدهای احداثی 99 مورد است که تعداد قرارداد پیمانی نیز 117 مورد می‌باشد که صاحبان این واحدها به بانک‌ها معرفی شدند و همه آنها نیز به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان کرد: یکی از نارضایتی‌های مردم این روستا از مسئولان تحویل ندادن خانه‌ها در موعد مقرر و با تأخیر بوده که سعی می‌کنیم این ضعف را برطرف کنیم که البته در این زمینه با برخی مشکلات و کمبود اعتبارات نیز روبه‌رو هستیم.

در این بازدید جمعی از روستاییان از سازمان هلال‌احمر به دلیل امدادرسانی خوب در ساعات اولیه زلزله و درخواست از ادامه کمک آنها، خواستار تأمین مواد سوختی در سرمای سوزناک پاییزی شدند و ابراز امیدواری کردند تا اول زمستان بسیاری از امکانات و تأسیسات مورد نیاز به ویژه حمام روستاییان احداث شود.

در این روستا تعدادی از اهالی از عملکرد پیمانکاران پروژه‌های مسکن روستایی گلایه کردند و از بنیاد مسکن خواستند تا با پیمانکاران خلف وعده کننده به شدت برخورد شود.

در روستای وردین اهر نیز 34 واحد در حال احداث است که تعداد قراردادهای پیمانکاری در این روستا 60 واحد است که بیش از 64 درصد پرونده‌ها به بانک‌ها معرفی شده که از این بین تعدادی به انعقاد قرارداد رسیده و هشت واحد نیز پایان کار دریافت کردند.

نبود مصالح، بلوک‌های سیمانی، بتن آماده برای کامل‌سازی واحدها و همچنین سکونت طولانی مدت در چادرها با توجه به نزدیکی فصل سرما از مشکلاتی است که اهالی این روستا نسبت به آن گله‌مند بوده و از مسئولان خواستند در خدمات‌رسانی بیشتر یاریگر حادثه‌دیدگان باشند.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول