اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کتابخانه‏های عمومی استان سمنان خبر داد

نصب 40 پایگاه کتاب در نقاط پرتردد شهرهای استان سمنان

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان از نصب 40 پایگاه کتاب در قالب طرح «پیک مهر» در نقاط پرتردد شهرهای استان سمنان خبر داد.

نصب 40 پایگاه کتاب در نقاط پرتردد شهرهای استان سمنان

هدایت‏الله خیاطیان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان هم‏زمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتاب‏خوانی اظهار داشت: افتتاح کتابخانه درجزین و اضافه شدن یک سالن مطالعه به کتابخانه عمومی سمنان در هفته کتاب و کتاب‏خوانی انجام می‏شود.

وی تصریح کرد: بخش فرهنگی اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان در حال تقویت است تا اهداف اصلی در حوزه کارشناسی فرهنگی را در این استان محقق سازد.

معاون اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان ادامه داد: ترغیب بیشتر مردم به مطالعه و کتاب‏خوانی یکی از برنامه‏های اصلی در این حوزه است.

خیاطیان با بیان اینکه طرح‏های متنوعی در کتابخانه‏های استان سمنان اجرایی می‏شود، گفت: برنامه راهبردی کتابخانه‏ها نیز در استان سمنان در دست تهیه است تا ارتباط مردم با کتابخانه‏های به صورت معنی‏داری افزایش یابد.

وی ادامه داد: با افتتاح سالن جدید کتابخانه عمومی سمنان که تا آخر آبان ماه امسال انجام می‏شود، برنامه شبانه‏روزی شدن قرائت‏خانه این کتابخانه به صورت آزمایشی در دستور کار است.

معاون اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان افزود: اگر از این طرح استقبال شود، می‏توان آن را در نقاط دیگر استان سمنان هم گسترش داد.

خیاطیان با بیان اینکه افزایش کتابخانه‏های مشارکتی در استان سمنان دیگر برنامه اولویت‏دار این استان است، افزود: تا انتهای سال، شمار کتابخانه‏های مشارکتی به حداقل بیش از شش مورد افزایش می‏یابد.

وی افزود: برنامه‏های فرهنگی متنوعی در دست برنامه‏ریزی است تا امسال اجرایی شود و کتابخانه‏های استان سمنان به مرکزی برای فعالیت‏های فرهنگی مرتبط با حوزه کتاب‏خوانی تبدیل شوند.

معاون اداره کل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان همچنین از نصب 40 پایگاه کتاب در قالب طرح «پیک مهر» در نقاط پرتردد شهرهای استان سمنان خبر داد و گفت: ایجاد چهار ایستگاه مطالعه در سمنان در دستور کار بوده و تجهیزات آن آماده شده است تا در نقاط پرتردد قرار گیرد و مردم بتوانند در فرصت‏های توقف موقت از کتاب استفاده کنند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول