اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت حیدریه:

خرافات مذهبی از ساحت مقدس عزاداری سیدالشهدا برطرف شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت حیدریه بر لزوم حفظ سنت‌های اصیل عزاداری و برطرف‌کردن آسیب‌ها و خرافات مذهبی از ساحت مقدس عزاداری سیدالشهدا تاکید کرد.

خرافات مذهبی از ساحت مقدس عزاداری سیدالشهدا برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی تبار در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان با بیان اینکه دین اسلام هرگز ظلم و ستم را نمی‌پذیرد، اظهار داشت: دشمنان نسل جوان ما را در همه عرصه‌ها نشانه گرفتند و قصد دارند با ایجاد بسترهای فساد و تبلیغات ضد دینی نسل جوان را از آرمان‌های انقلاب دور کنند.

وی با تاکید بر هدایت جوانان افزود: مبادا با غفلت مسئولان امور تربیتی زمینه گرایش به فساد و رویکرد به مظاهر قیدی درجامعه فراهم شود.

امام جمعه تربت حیدریه تقوای الهی را مهم‌ترین عامل اصلاح جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ائمه اطهار (ع) و معصومین تاکیدات زیادی بر تقوای الهی درممانعت از گناه و اصلاح جامعه اسلامی داشتند.

وی لازمه مقابله با توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان در جنگ نرم را حفظ بصیرت و هوشیاری در همه شرایط دانست و تصریح کرد: ملت ایران باید همواره با بصیرت و هوشیاری و تبعیت از فرامین ولایت فقیه در مقابل توطئه‌های دشمنان بایستند.

شریعتی تبار با تاکید بر لزوم حفظ سنت‌های اصیل عزاداری و برطرف‌کردن آسیب‌ها و خرافات مذهبی از ساحت مقدس عزاداری سید الشهدا ادامه داد: باید ابتدا سنت‌های عزاداری، نوحه خوانی و مداحی را به خوبی شناخت و درمرحله بعد آنها را پالایش کرد تا سنت‌هایی که موجب تقویت شریعت اسلامی و اسلام و تفکر شیعه می‌شود، مورد حمایت قرار گیرد و آسیب‌های احتمالی برطرف شود.

وی با بیان اینکه باید با سنت‌های عزاداری تا جایی که انجام آن مجاز است برخورد نشود، متذکر شد: چتر حمایت معنوی و عاطفی باید در محافل مذهبی تمام قشرهای جامعه به ویژه نسل جوان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول