اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سرپل‌ذهاب تاکید کرد

جلوگیری از سبک‌های موسیقی حرام در مراسم عزاداری سیدالشهدا

خبرگزاری فارس: امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: از ورود اشعار نامناسب سبک‌های موسیقی حرام و بدعت در مراسم عزاداری جلوگیری کنیم.

جلوگیری از سبک‌های موسیقی حرام در مراسم عزاداری سیدالشهدا

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجید صفدری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی توجیهی مداحی که با حضور 30 نفر از مداحان دانش‌آموزان مدارس راهنمایی و متوسطه سرپل‌ذهاب‌، 2 نفر از مداحان اهل‌بیت شهرستان و جمعی از کارشناسان آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی در محل کانون شهید باهنر برگزار شد، ضمن تشکر از بانیان این دوره بر ضرورت تداوم این گونه دوره‌ها تأکید کرد. 

صفدری ادامه داد: مداحان اهل‌بیت باید شناخت بیشتر و ارتباط نزدیک‌تری با اهل‌بیت داشته باشند و آنها را الگوی عملی خود در زندگی قرار دهند.

وی در ادامه به قسمتی از بیانات آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی خطاب به مداحان اشاره کرد و گفت: باید بسیار مراقبت کنیم تا از ورود اشعار نامناسب سبک‌های موسیقی حرام و بدعت در مراسم عزاداری جلوگیری شود. 

امام جمعه سرپل‌ذهاب در قسمت دیگری از بیانات خود به پاره‌ای از خصوصیات مداح اشاره کرد و گفت: مداح باید مناعت طبع داشته، با وقار و متین بوده به گونه‌ای که ارزش از وجود مداح مشاهده شود و با رفتار و عملش نوکری امام حسین(ع) را اثبات کند.

گفتنی است، این دوره آموزشی که در آستانه ماه محرم با همت معاونت پرورشی، تربیت بدنی و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی به مدت دو روز از تاریخ 17 تا 18 آبان ماه در محل کانون شهید باهنر برگزار می‌شود مداحان دانش‌آموز با اصول و قواعد مداحی آشنا شده و در ایام محرم از این مداحان در برنامه‌های مراسم سوگواری آقا ابا‌عبدالله‌الحسین در سطح مدارس شهرستان استفاد می‌شود.  

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول