اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

فرامین رهبری مدار اتحاد قوای سه‌گانه باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان کوثر گفت: فرامین مقام معظم رهبری مدار اتحاد و همدلی قوای سه‌گانه باشد و هر حرکتی خارج از این قاعده ناپسند است.

فرامین رهبری مدار اتحاد قوای سه‌گانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گیوی و در جمع نمازگزاران این شهر اظهار داشت: در حالی که مقام معظم رهبری بر وحدت و همدلی روزافزون تاکید دارند مجلس نباید موضوع طرح سئوال از رئیس جمهور را پیگیری کند بلکه بهتر است با بسته شدن پرونده طرح سئوال از رئیس جمهور جلوی برخی از هیجانات کاذب و تبلیغات سو دشمن گرفته شود.

وی وحدت را فوری‌ترین و اساسی‌ترین نیاز کشور در حفظ آرامش و اطمینان بیشتر اعلام کرد و افزود: نباید عده‌ای بر بساط تفرقه و دودستگی دامن بزنند و یا بخواهند این آتش خاموش شده را شعله‌ورتر کنند.

امام جمعه کوثر تصریح کرد: ‌اگر سران سه قوه و دیگر مسئولان به تدبیرهای حکیمانه مقام معظم رهبری گوش فرا داده و عمل کنند ما در کمترین زمان تهدیدها و حرکت‌های استکبار را به فرصت بالندگی تبدیل می‌کنیم و کشور را از این پیچ تاریخی به سلامت عبور می‌دهیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود عید مباهله را گرامی‌داشت و خاطرنشان کرد: در این روز حقانیت اسلام و ائمه اطهار به ویژه فضیلت علی (ع) به روشنی مشخص شد و پیامبر (ص) با این سند تاریخی راه روشنی را فرا روی امت‌های اسلامی قرار داد.

وی در ادامه سخنان خود فرا رسیدن روز خانواده و تکریم از بازنشستگان را گرامی‌داشت و اضافه کرد: ریشه بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه در سایه استحکام نظام خانواده برطرف می‌شود و همه باید حریم خانواده را حریم فضیلت‌ها و شایستگی‌ها قدر بدانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه کوثر بیان کرد: اگر امروز سن ازدواج بالا رفته و میل به این امر مقدس کاهش یافته و شاهد کم شدن زاد و ولد هستیم همه به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها به نظام خانواده است که اگر سایه مشکلات از نهاد خانواده دور شود به یقین بسیاری از اسباب همدلی‌ها و هم‌افزایی‌ها در جهت حل مشکلات شکل می‌گیرد.

عبداللهی خانواده را مقدس‌ترین نهاد اجتماعی در دین اسلام یاد کرد و متذکر شد: در این نهاد پدران و مادران و سالمندان از حرمت ویژه‌ای برخوردار هستند که نباید به سادگی این حرمت‌ها شکسته شود.

وی در پایان سخنان خود روز کتاب و کتاب‌خوانی و هفته گرامیداشت این موضوع را یادآور شد و اذعان داشت: کتاب می‌تواند زمینه‌ساز رشد و بالندگی آگاهی و بسیاری از فضایل باشد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول