اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر بنگلادش در ایران:

راه دور زدن تحریم‌ها گسترش روابط تجاری با ایران است

خبرگزاری فارس: سفیر بنگلادش در ایران با بیان اینکه بنگلادش در تحریم‌ ایران دچار زیان بسیاری شده است، گفت: برای دور زدن تحریم‌ها باید روابط تجاری بنگلادش با ایران گسترش یابد.

راه دور زدن تحریم‌ها گسترش روابط تجاری با ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خندکار عبدالستار در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان گسترش روابط تجاری با ایران را یکی از اهداف این ملاقات ذکر کرد.

وی با بیان اینکه برای دور زدن تحریم‌ها باید به دنبال راهکاری در گسترش روابط تجاری باشیم، افزود: بنگلادش یکی از کشورهای صادر کننده محصول کنف به ویژه در ایران است و این کشور بیشترین کنف مصرفی خود را از بنگلادش وارد می‌کند.

سفیر بنگلادش در ایران با بیان اینکه رابطه تجاری ایران و بنگلادش در حال بهبود است، افزود: در مدت سه سال که در ایران هستم ملاقات‌های زیادی با روسای اتاق‌های بازرگانی تهران و استان‌ها و وزیر بازرگانی برای گسترش روابط تجاری با ایران برگزار کردیم.

وی پیدا کردن راه تجاری بهتر با ایران را یکی از اهداف مهم ملاقات‌های خود ذکر کرد و ادامه داد: از رئیس اتاق گیلان می‌خواهیم که هیئتی از این استان به بنگلادش اعزام شود تا نقاط مشترک کاری با تجار بنگلادشی برای افزایش روابط تجاری بین دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.

عبدالستار با بیان اینکه ایران و بنگلادش دو کشور برادر و مسلمان هستند، تصریح کرد: می‌توانیم از روابط اقتصادی و کشاورزی یکدیگر سود ببریم.

وی بازار ایران را برای امر تجارت و صادرات کالا از بنگلادش بسیار مناسب دانست و ابراز کرد: محصولات پوشاک بنگلادش بسیار با کیفیت مرغوب هستند و تجار ایرانی برای خرید پوشاک به این کشور سفر می‌کنند.

سفیر بنگلادش در ایران آمادگی خود برای برطرف کردن مشکلات واردات ایران از این کشور و ارائه راهکارهای جدید دور زدن تحریم‌ها را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه بنگلادش نیز از تحریم‌ها دچار ضرر شده است، خاطرنشان کرد: باید راهی برای ادامه تجارت با ایران پیدا شود.

 

*دشمن در تحریم تجار ناتوان است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز در نشست مذکور با بیان اینکه دشمن با تحریم‌های خود ما را تقویت کرده است، اظهار کرد: بسیاری از توانمندی‌های موجود ایران در زمان تحریم شکوفا شده است.

هادی تیزهوش تابان، واردات کشور در برابر تولیدات داخلی را 30 درصد عنوان کرد و افزود: دشمن هرگز نمی‌تواند جلوی صادرات ایران را بگیرد و تجربه هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که نیازهایمان را خودمان تولید و تهیه کنیم و در آن شرایط سخت‌ جنگ ما نیازهای خود را تولید می‌کردیم.

وی با بیان اینکه در شرایط خاصی از کشور قرار داریم، ابراز کرد: به بهانه تحریم نمی‌توان تجار را تحریم کرد و ما می‌توانیم تجارت را با عرف قدیم و یا راهکار جدید داشته باشیم، کاری که اکنون با روسیه انجام می‌دهیم و تجارت می‌کنیم.

این مسئول، درباره اعزام هیئت تجاری از گیلان به بنگلادش اذعان کرد: این موضوع در کارگروه استانداری استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و می‌توانیم با استفاده از امکانات کشور به گسترش روابط تجاری دو کشور کمک کنیم.

وی با اظهار علاقه‌مندی به گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تصریح کرد: در این راستا آماده اعزام هیئت تجاری به بنگلادش و نیز پذیرای هیئت تجاری بنگلادشی به گیلان هستیم.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول