اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل توسعه تجارت

پسته و فرش کرمان شناسنامه ملی صادرات ایران هستند / جابه‌جایی 70 میلیون تن کالا در 7 ماهه سال جاری

خبرگزاری فارس: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پسته و فرش با کیفیت کرمان از گذشته سند صادراتی و شناسنامه ملی صادرات ایران هستند.

پسته و فرش کرمان شناسنامه ملی صادرات ایران هستند / جابه‌جایی 70 میلیون تن کالا در 7 ماهه سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حمید صافدل در جشنواره ملی پسته در سیرجان اظهار داشت: یک چهارم پسته ایران در سیرجان تولید می‌شود.

وی بیان کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری از مرز 70 میلیون تن جابه‌جایی کالا در مجموعه واردات و صادرات عبور کردیم.

صافدل ارزش این جابه‌جایی کالا را 56 میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: امروز که در شرایط ویژه‌‌ای هستیم، فقط در بخش صدور کالای صنعتی 7.5 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در بخش‌های مختلف تصریح کرد: پسته و فرش با کیفیت کرمان از گذشته سند صادراتی و شناسنامه ملی صادرات ایران هستند.

صافدل با اشاره به کیفیت مطلوب پسته، خرما و فرش کرمان بیان داشت: ما مدیون افرادی هستیم که امانت‌دار کیفیت و صداقت در کالای صادراتی به عنوان شناسنامه صادرات ملی بودند.

وی عنوان کرد: در فضایی که اجرای یک تصمیم ملی را از سوی فعالان عرصه اقتصادی می‌طلبد به علت وضعیت ویژه‌ای که بدخواهان برای اقتصاد ایران درنظر گرفته‌اند، دوری از اقتصاد متکی به نفت، خام‌فروشی، صدور کالاهای با ارزش افزوده پایین به عنوان یک ضرورت و مطالبه جدی مردم از مسئولان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اقداماتی طی ماه‌های گذشته برای تحقق خواسته مردم و مدیریت بهینه واردات و کیفیت صادرات داشتیم که دوری از خام فروشی و تلاش برای صدور کالای با ارزش افزوده بالا از جمله این اقدامات است.

وی با تاکید بر افزایش کیفیت کالاهای صادراتی و اهتمام به انجام به موقع تعهدها ابراز داشت: تلاش برای بهره‌وری، دانش‌محوری در بنگاه‌ها و تشکل‌ها می‌تواند موجب ماندگاری هرچه بیشتر ما در بازارهای هدف شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول