اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیرگاه:

اطاعت از رهبری در عمل و گفتار مسئولان مشهود باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیرگاه با تاکید بر نعمت ولایت در جامعه گفت: اطاعت از مقام معظم رهبری در عمل و گفتار مسئولان مشهود باشد.

اطاعت از رهبری در عمل و گفتار مسئولان مشهود باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، ائمه جمعه شهرهای زیراب، پل سفید و شیرگاه در خطبه‌های نماز جمعه به بیان مسائل روز و تذکرات اخلاقی پرداختند.

حجت الاسلام محمد مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه شیرگاه با بیان اینکه کمال تقوا به آموختن و عمل به آن است، گفت: اهل تقوا باید عالم باشد و با جهالت مبارزه کند.

امام جمعه شیرگاه افزود: باید به دنبال آموختن مسائلی که نمی‌دانیم برویم و آموخته‌های خود را نیز عملی کنیم.

وی با اشاره به صفات و ویژگی‌های منافقان، گفت: آنان دروغگو، مردد، سرگردان هستند و نماز را با کسالت می‌خوانند و تندخو و تندگو هستند.

مهدوی با اشاره به شاخص‌های ولایی بودن، خاطرنشان کرد: اطلاعت از مقام معظم رهبری در عمل و گفتار مسئولان مشهود باشد.

خطیب نمازجمعه شیرگاه با اشاره به آیه تطهیر و آیه مباهله و آیه ولایت، گفت: دورنگی و نفاق و جهالت از گرفتاری‌های جهان از گذشته تاکنون بوده است.

*رسانه ملی در تبلیغ کتابخوانی تلاش بیشتری داشته باشد

حجت الاسلام علی رضانژاد در خطبه‌های نمازجمعه شهر زیراب با اشاره به ارزش ارادت و محبت به امیر المومنین علی (ع)، گفت: محبین اهل بیت (ع) باید از زبان و عمل و قلب، ارادت خود را نشان دهند.

امام جمعه موقت زیراب با اشاره به روز خانواده به اهمیت آن در آینده جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: آموزه‌های دینی ما به نقش پدر، مادر و فرزندان پرداخته اند که عمل به آن موجب سعادت جامعه را فراهم می‌آورد.

وی به اهمیت کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و افزود: کتاب موجب تعالی فردی و اجتماعی را فراهم می‌آورد.

امام جمعه موقت زیراب خواستار همگانی کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه ملی در تبلیغ کتابخوانی تلاش بیشتری داشته باشد.

رضانژاد به کاهش رای مردم آمریکا به "اوباما" اشاره کرد و گفت: کاهش تعداد رای دهندگان آمریکا بیانگر نگرانی مردم از وضعیت داخلی و سیاست خارجی آمریکا و نارضایتی از روند مدیریتی آن کشور است.

*غدیر آینده نگری دین اسلام برای مدیریت جامعه بوده است

حجت الاسلام رمضان اسکندری در خطبه‌های نماز جمعه پل سفید با اشاره به عید غدیر و دهه ولایت و امامت به اهمیت غدیر در تعالیم دینی اشاره کرد و گفت: غدیر ارتباط دهنده نبوت و امامت و آینده نگری دین اسلام برای مدیریت جامعه بوده است.

امام جمعه موقت پل سفید افزود: آیات مختلفی مانند تطهیر، مباهله و هل اتی و  بیانگر ارزش و اهمیت خاندان نبوت است.

خطیب نماز جمعه پل سفید با اشاره به هفته کتابخوانی، گفت: تشویق مطالعه و افزایش زمان مطالعه باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه لحاظ شود.

وی به فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و با یاداوری وظایف شیعیان برای گرامیداشت رشادت امام سوم شیعیان، گفت: علما و روحانیون و هیئت‌های مذهبی و مداحان با دوری از افراط و تفریط به بیان حقیقت تاریخ ساز عاشورا بپردازند.

اسکندری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دهه ولایت، گفت: برنامه‌های برگزار شده ایام دهه ولایت قابل تقدیر بوده است.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول