اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

1697 واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: به همت بنیاد مسکن به عنوان ستاد معین بازسازی مناطق زلزله‌زده یک‌هزار و 697 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده شهرستان اهر در حال احداث است.

1697 واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده احداث می‌شود

احمد حاج‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت:‌ از سوم شهریور ماه ستاد معین بنیاد مسکن استان فعالیتش را در مناطق زلزله‌زده اهر شروع کرده و این فعالیت‌ها با قدرت و قوت در این مناطق دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: ابتدا قرار بر این بود که کل روستاهای شهرستان اهر را بازسازی کنیم ولی چون حجم کار بسیار عظیم بود در نهایت تصمیم گرفتیم بازسازی 19 روستا از بخش مرکزی اهر بر عهده بنیاد مسکن باشد.

حاج‌علیزاده خاطر نشان کرد: این تعداد واحد مسکونی جزو واحدهایی هستند که 30 تا 100 درصد در زلزله مردادماه تخریب شدند که اولویت ما در بازسازی واحدهای بالای 60 درصد تخریب بود که تعدادشان یک‌هزار و 130 واحد است.

این مسئول با اشاره به اینکه در عملیات بازسازی در سه مرحله موقت، اسکان اضطراری و دائم برنامه‌ریزی‌ها انجام شد، بیان کرد: برای اسکان موقت یک‌هزار و 326 واحد پیش‌بینی شد که در این زمینه یک‌هزار و 365 اسکلت موقت و 806 پانل نصب شده که مجموعاً به صورت کانکس‌های 12 متری اجرا می‌شود که تلاش ما این است که مردم از چادرها به کانکس‌ها نقل مکان کنند.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه شغل اکثر مردم دامداری است کانکس‌هایی با ابعاد 24 متر و 18 متر برای اسکان دام در نظر گرفته شده که در کل به تعداد 817 کانکس دامی در این مناطق برقرار شد.

حاج‌علیزاده گفت:‌ در رابطه با اسکان دائم نیز یک‌هزار و 591 نفر متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد یک‌هزار و 517 نفر موفق به عقد قرارداد شدند.

وی به آخرین آمار در رابطه با ساخت و ساز مناطق زلزله‌زده اهر اشاره کرد و افزود: یک‌هزار و 400 واحد مسکونی به مرحله پی‌کنی، یک‌هزار و 225 واحد مسکونی به مرحله فونداسیون، 808 واحد به مرحله بتن‌ریزی سقفی و 800 واحد نیز به مرحله دیوارچینی رسیده و 135 واحد نیز در مرحله نصب در و پنجره می‌باشد.

تا پایان سال تمام واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده بازسازی نمی‌شود

رئیس ستاد معین بازسازی شهرستان اهر تصریح کرد: تقریباً هفت قلم از مصالح مورد نیاز برای بازسازی مناطق زلزله‌زده از استان اردبیل با قیمت مناسب خریداری شده که اکثر پیمانکاران و کارگران مشغول به کار نیز از این استان می‌باشند.

حاج‌علیزاده خاطر نشان کرد: به صورت هفتگی نشست‌هایی را با رئیس بنیاد مسکن و ستادهای معین در تبریز برگزار می‌کنیم که براساس آخرین ارزیابی‌ها استان اردبیل از لحاظ کمی و کیفی نمره قابل قبولی گرفته است.

وی اضافه کرد: بیش از 17 دستگاه میکسر برای ما بتن آماده حل می‌کنند که ظرفیت هر کدام از آنها شش متر مکعب است که هر میکسر روزانه می‌تواند 18 متر مکعب بتن آماده حمل کند که با این حساب هر روز نزدیک به 15 متر مکعب بتن آماده به روستاها حمل می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه صورت وضعیت پیمانکاران در مناطق زلزله‌زده به سرعت پرداخت می‌شود، بیان کرد: تعداد واحدهای مقاوم‌سازی شده در روستاهای استان بسیار مثبت و سریع‌تر از سایر مناطق بوده که کیفیت ساخت و ساز نیز نادیده گرفته نشده است.

حاج‌علیزاده در پایان سخنان خود با بیان اینکه اگر بارندگی اتفاق بیفتد روند بازسازی کند می‌شود، یادآور شد: تا پایان سال نمی‌توانیم تمام واحدهای مسکونی را بازسازی کنیم ولی سعی می‌کنیم واحدهای بالای 60 درصد تخریب را تا پایان سال تکمیل کنیم.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول