اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشگر 21 حمزه سیدالشهدا آذربایجان:

تمام تجهیزات لشگر 21 حمزه در مناطق زلزله‌زده به کار گرفته شد

خبرگزاری فارس: فرمانده لشگر 21 حمزه سیدالشهدا آذربایجان گفت: تمام تجهیزات لشگر 21 حمزه در مناطق زلزله‌زده به کار گرفته شده است.

تمام تجهیزات لشگر 21 حمزه در مناطق زلزله‌زده به کار گرفته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیر سرتیپ دوم میرحبیب میربیرنگ صبح امروز در دیدار با مسعود محمدیان رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ما خاطرات خوبی از همکاری با جهادگران جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس داریم، افزود: در همه عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس، هر کجا که سنگرسازان بی‌سنگر و جهادگران حضور داشتند رزمندگان ارتش با خیالی آسوده به وظایف خود می‌پرداختند چرا که مطمئن بودند با حضور جهادگران مخلص و با ایمان، راه عبور، پل، سنگر و بستر لازم برای یک عملیات نظامی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به رشادت‌های سنگرسازان بی‌سنگر در طول دوران دفاع مقدس ادامه داد: حمایت و پشتیبانی نیروهای سپاه و ارتش جمهوری اسلامی توسط جهادگران به عنوان واقعیت همیشه جاوید در تاریخ جنگ تحمیلی باقی خواهد ماند.

فرمانده لشگر 21 حمزه سیدالشهدا آذربایجان خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش واقعی است و با دیگر هم‌رزمانش در سپاه و جهاد با پوست و استخوان با تمام وجود خود دفاع جانانه را لمس و در برابر تجاوز به کشور ایستادگی کرد.

وی افزود: رشادت‌های بی‌نظیر نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس نشان تعهد، عشق و ایمان به خدا بود و اینک نیز تداوم حضور ارتش در عرصه‌های سازندگی و فرهنگی کشور با خودباوری، نوآوری و خوداتکایی کارکنان با وجدان و خلاق و با استفاده از تمام تجهیزات بومی در انجام ماموریت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای موجب شده است زورگویان از فتنه‌های خود پشیمان شوند.

میربیرنگ ادامه داد: در نخستین ساعات وقوع زلزله، یگان‌های پشتیبانی، امدادی و تکاور لشکر 21 حمزه سیدالشهدا آذربایجان با حضور در منطقه به کمک آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه پرداختند و در این خصوص تمام تجهیزات لشگر در مناطق زلزله‌زده به کار گرفته شد.

وی افزود: انواع تجهیزات مهندسی ارتش و همچنین لودر و بیل مکانیکی، خودروهای سنگین، سبک و تانکر سوخت‌رسان از نخستین ساعات وقوع این حادثه به مناطق آسیب دیده ارسال شدند و ضمن نجات آسیب دیدگان از زیر آوار با همکاری و تعامل با اکیپ‌های شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی، سم‌پاشی و رفع آلودگی منطقه با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و مشترک بین انسان و دام انجام یافته است و سمپاشی و رفع آلودگی لاشه‌های احشام با همکاری اکیپ‌های دامپزشکی مستقر در این مناطق انجام و طرح مهار شیوع بیماری‌ها با موفقیت کامل صورت گرفته است.

وی به بازسازی سریع شبکه‌های ارتباطی آسیب دیده در این مناطق، ایجاد ارتباط سیار بین اکیپ‌های اعزامی و مسئولان اجرایی، دایر کردن نانوایی و قرارگیری بیمارستان 522 ارتش در اختیار ستاد بحران اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز زلزله‌زدگان به نان با ایجاد نانوایی‌های سیار صحرایی در این مناطق این مشکل را حل کرده و در استقرار تانکرهای آب، نصب سرویس‌های بهداشتی و فنس‌کشی برای نگهداری احشام به جهادکشاورزی کمک کردیم.

میربیرنگ با بیان اینکه در روزهای نخست زلزله، مراقبت از احشام و حیوانات روستاییان در مقابل حمله حیوانات وحشی ضروری بود، ادامه داد: به منظور حمایت و یاری رساندن به این افراد تا احداث جایگاه مناسب برای نگهداری احشام، فنس‌کشی با سرعت تمام با تلاش دلاورمردان ارتش و نیز همکاری پرسنل سازمان جهادکشاورزی استان صورت پذیرفت.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول