اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تحویل 5434 ‌واحد دامی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از تحویل بیش از 5 هزار و 434 واحد پیش‌ساخته اماکن دامی در مناطق زلزله‌زده اهر، هریس، ورزقان و تبریز خبر داد.

تحویل 5434 ‌واحد دامی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: این تعداد اماکن دامی احداث شده از محل کمک‌های بلاعوض دولت و تسهیلات کم‌بهره بانکی در مناطق روستایی زلزله‌زده، با بسیج صد‌ها اکیپ نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی همچنین از تشکیل 13 هزار و 197 پرونده ساخت اماکن دامی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: تاکنون 12 هزار و 354 مورد از آن برای اخذ تسهیلات و ساخت اماکن دامی به بنیاد مسکن ارسال شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از این تعداد تاکنون 11 هزار و 422 مورد برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده است، افزود: کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی بیش از 5 هزار و 657 مورد تاکنون پرداخت شده است. 

محمدیان با بیان اینکه واحدهای تخریب شده از زلزله شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و مرند نیز به آمار نهایی اضافه شده است، ادامه داد: برای ساخت اماکن دامی تخریب شده این مناطق، علاوه بر کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد، از تسهیلات ویژه کارگروه توسعه کشاورزی نیز استفاده خواهد شد.

وی از کمک‌های بلاعوض دولت به آسیب‌دیدگان این مناطق به مبلغ 30 میلیون ریال و همچنین مبلغ 50 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد، با تنفس سه ساله و بازپرداخت 12 ساله خبر داد و گفت: برای توسعه اماکن دامی آسیب‌دیده در این مناطق توسط بهره‌برداران، مبلغ 50 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات توسعه کشاورزی با کارمزد 7 درصد، تنفس دو ساله و بازپرداخت پنج ساله پرداخت می‌شود. 

محمدیان با بیان اینکه ساخت اماکن دامی از محل کمک‌های بلاعوض دولتی به آسیب‌دیدگان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت بنیاد بتن انجام می‌گیرد، ادامه داد: اماکن دامی در قالب دو طرح پیش‌ساخته 24 متری به صورت قوسی و 18 متری با اسکلت فلزی احداث و به صورت رایگان در اختیاران بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 40 درصد اماکن دامی تخریب شده بازسازی شده است، افزود: امیدوارم با کمک خود زلزله‌زدگان بتوانیم برای اتمام واحدهای آسیب‌دیده اقدامات لازم را به عمل آوریم. 

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول