اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پیش از زمستان به اتمام می‌رسد

آماده‌سازی 892 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: تقریبا 892 واحد مسکونی ضروری تا قبل از فصل سرما به اتمام می‌رسد.

آماده‌سازی 892 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد فیروزی در جشن عید غدیر در بین زلزله‌زدگان شهرستان ورزقان که با حضور کارکنان ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین و جمعی از مسئولان محلی، مردم روستای زلزله‌زده آقا‌بابا فرامرزی از توابع شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی و منتخبی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای آسیب دیده برگزار شد، اظهار کرد: تلاش کارکنان این نهاد در بازسازی واحدهای مسکونی روستایی آسیب‌دیده فرآیند بازسازی را تسریع بخشیده و این مهم در این منطقه در تاریخ بازسازی مناطق زلزله‌زده بی‌سابقه است.

وی افزود: استاندارد بازسازی در این مناطق زلزله‌زده در محدوده زمانی شش ماه در تمام دنیا مرسوم است اما در استان آذربایجان شرقی با همت مردم، مسئولان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تقریبا 892 واحد مسکونی ضروری تا قبل از فصل سرما به اتمام می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین تسهیلات ارائه شده به آسیب‌دیدگان را با نرخ بهره بسیار پایین دانست و افزود: طول دوره مشارکت آن سه سال که این وام‌ها شامل 125 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 15 میلیون ریال قرض‌الحسنه و 20 میلیون ریال بلاعوض است.

رشت‌پری معاون فرماندار شهرستان ورزقان نیز با اشاره به روند سریع بازسازی توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تحویل چشم‌گیری که در منطقه توسط ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین رخ داده تشکر کرد و روند ایجاد شده در منطقه را دارای نشاط و طراوت و امیدواری مثال‌زدنی دانست.

در پایان جلسه از دهیاران و شوراهای فعال در امر بازسازی با اهدا لوح تقدیر و هدیه تقدیر و هدایای نیز در بین دانش‌آموزان روستایی توزیع شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول