اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ورزقان:

کمبود مصالح ساختمانی بازسازی مناطق زلزله‌زده را کند کرده است

خبرگزاری فارس: فرماندار ورزقان نبود مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه را در مناطق زلزله‌زده این شهرستان زمینه‌ساز کند شدن امر ساخت عنوان کرد.

کمبود مصالح ساختمانی بازسازی مناطق زلزله‌زده را کند کرده است

محرم فروغی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در روستاهای ورزقان در 4 هزار واحد مسکونی مرحله فنداسیون به اتمام رسیده، 2 هزار و 700 واحد اسکلت‌بندی شده‌اند و 150 واحد مرحله سقف‌ریزی را پشت سر گذاشته‌اند.

وی در مورد تعدادی از روستاها که گفته می‌شود ساخت و ساز و روند بازسازی در آن‌ها هنوز آغاز نشده است، گفت: نصب کانکس‌های پیش‌ساخته نیز در این روستاها در حال انجام است.

فروغی از تحویل 2 هزار واحد تا دو هفته آینده در مناطق روستایی ورزقان خبر داد و گفت: این تعداد واحد در حال حاضر فنداسیون‌ریزی شده و تا دو هفته آینده نیز برای تحویل به صاحبانشان آماده می‌شود.

وی همچنین نبود مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه را در مناطق زلزله‌زده ورزقان زمینه‌ساز کند شدن امر ساخت عنوان کرد و ادامه داد: نبود مصالح یاد شده باعث کندی و عدم رسیدن به زمان‌بندی پیش‌بینی شده در امر ساخت و ساز می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر در مناطق زلزله‌زده علاوه بر موارد یاد شده نیاز به پتو، کیسه خواب، لباس گرم و مهم‌تر از همه بخاری برقی کم‌مصرف که قابلیت و کارآیی بالایی در گرم کردن داشته باشد، است.

از 147 روستای شهرستان ورزقان 90 روستا در اثر زلزله 21 مرداد آذربایجان‌شرقی و پس‌لرزه‌های آن دچار آسیب شده‌اند که در مجموع 7 هزار و 775 واحد مسکونی به ارزش نزدیک به 1.5 میلیارد ریال در این روستاها دچار تخریب شده‌اند و در 6 هزار و 94 واحد صددرصد تخریب اتفاق افتاده است. 

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول