اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

670 واحد مناطق زلزله‌زده به سقف‌گذاری رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: از تعهد احداث واحدهای مسکونی در شهرستان اهر به همت بنیاد مسکن استان اردبیل 670 واحد به مرحله سقف‌گذاری رسیده است.

670 واحد مناطق زلزله‌زده به سقف‌گذاری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در جریان بازدید از مراحل اجرای واحدهای مسکن روستایی در بخش مرکزی اهر اظهار داشت: بعد از زلزله شهرهای آذربایجان‌شرقی بنیاد مسکن استان اردبیل به عنوان یکی از استان‌های معین عملیات بازسازی را در شهر اهر آغاز کرد.

وی سهمیه این استان را در بازسازی مناطق زلزله‌زده 19 روستا در بخش مرکزی اهر اعلام کرد و افزود: بیش از سه ماه از زلزله مهیب آذربایجان‌شرقی در شهرهای اهر، ورزقان و هریس می‌گذرد که در این مدت بنیاد مسکن استان اردبیل کار آواربرداری، پی‌ریزی و اجرای مراحل مختلف تأمین مسکن زلزله‌زدگان را انجام داده است.

حاج‌علیزاده تصریح کرد: ‌از مجموع واحدهای احداثی تعهد شده که بالغ بر یک‌هزار و 700 واحد می‌باشد، پی‌ریزی یک‌هزار و 91 واحد تکمیل شده و به سرعت عملیات احداث و تکمیل این واحدها در حال انجام است.

این مسئول خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود با همکاری و مساعدت مسئولان امر و تأمین منابع مورد نیاز بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کرده و به تدریج کار واگذاری مجموعه‌های مسکن روستایی را شاهد و ناظر باشیم.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: بنیاد مسکن بنا به وظیفه و تکلیف خود تلاش می‌کند تا بخشی از نارسایی‌ها و مشکلات پیش رو را به سرعت برطرف کرده و زمینه یک تحول عظیم را در برطرف کردن برخی از کاستی‌ها به مرحله اجرا برساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان کرد: با عنایت دولت خدمتگزار در سال‌های اخیر احداث واحدهای مسکونی روستایی با تراز بالاتر و مقاوم‌سازی حقیقی انجام شده اما آنچه که در این بین مهم به نظر می‌رسد حضور مهندسان ناظر و کارشناسان زبده است که می‌تواند در احداث واحدهای مسکونی روستایی و همچنین زلزله‌زده راهبرد جدی باشد.

حاج‌علیزاده یادآور شد: از طریق شبکه‌های نظارت مهندسی اجازه نمی‌دهیم ساخت و سازهای غیر استاندارد و غیر مقاوم در مناطق روستایی شکل بگیرد که با این شرایط می‌توان امیدوار بود حداقل 50 درصد طرح‌های مقاوم‌سازی روستایی عملیاتی و اجرایی شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول