اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان ماه جاری

6150 واحد مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری می‎رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: 6 هزار و 150 واحد مسکن مهر این استان تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

6150 واحد مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری می‎رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی علیخانی در نشست با خبرنگاران در این استان اظهار داشت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان پس از ادغام دو اداره‌کل راه و ترابری و مسکن و شهرسازی دارای 152 اداره ستادی و 12 اداره شهرستانی شده است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزو پنج استان برتر کشور در ارتباط با انجام امور مربوط به ادغام وزارتخانه‌ها است، بیان کرد: این اداره‌کل در مدت مقرر توانست چپدمان نیروهای خود را به خوبی انجام دهد و به عنوان پنج استان اول کشور در این ارتباط معرفی شود.

علیخانی نگهداری راه‌ها را از مهم‌ترین وظایف این اداره‌کل برشمرد و گفت: در حال حاضر این اداره‌کل متولی نگهداری 4هزار و 350 کیلومتر راه و 220 کیلومتر جاده چهارخطه است.

وی ادامه داد: همچنین بهسازی و آسفالته کردن 290 کیلومتر راه روستایی در برنامه‌های کاری این اداره‌کل قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه به پروژه‌های مسکن مهر این استان اشاره کرد و افزود: این استان متولی احداث 42 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر و پایین‌تر از آن است که 13 هزار واحد از این رقم مختص شهرهای بالای 25 هزار نفر این استان است.

علیخانی تصریح کرد: متولی احداث مابقی واحدهای مسکن مهر استان که شامل شهرهای پایین‌تر از 25 هزار نفر و روستاها می‎شود بنیاد مسکن و اداره‎کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی از بهره‌برداری 6 هزار و 150 واحد مسکن مهر این استان در آبان ماه جای خبر داد و گفت: در سال گذشته نیز 3 هزار واحد مسکن مهر در این استان بهره‌برداری و افتتاح شد.

علیخانی، یارانه‌های تخصیصی به مسکن مهر استان را 53 هزار و 500 میلیارد ریال برشمرد و افزود: در همین راستا 2 هزار و 320 میلیارد ریال تسهیلات به شکل وام‌های بلندمدت به متقاضیان اختصاص داده شده است.

وی همچنین اعتبارات مصوب ملی راه‌های روستایی این استان را 628 میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح کرد: از این میزان 110 میلیارد ریال آن به راه‌های روستایی و مابقی به راه‌های فرعی اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، تکمیل پروژه‌های مهر ماندگار این استان را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل برشمرد و اظهار داشت: احداث راه‎آهن، تکمیل چهارخطه شهرکرد- بن- داران، چهارخطه شهرکرد- بروجن- لردگان و بیمارستان‌های در حال احداث از جمله این پروژه‌ها هستند.

علیخانی افزود: برای تکمیل این پروژه‌ها تنها 420 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که این اداره‌کل تاکنون هیچ‌گونه دریافتی از این اعتبارات نداشته است.

وی اعتبارات تملک دارایی این اداره‌کل را در سال جاری 260 میلیارد ریال برشمرد و گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی تنها 26 درصد تخصیص اعتبار برای این اداره‌کل در نظر گرفته شده است.

علیخانی همچنین سهم این اداره‌کل از اعتبارات ملی را 60 میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش می‎شود با همین اعتباراتی که به این اداره‌کل تخصیص داده شده است بتوان خدمات و اقدامات خوب و مطلوبی را به مردم استان ارائه داد.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول