اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

گردشگری سلامت گیلان توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از توسعه گردشگری سلامت و ایجاد نمایندگی جذب گردشگری خارجی و سلامت استان در جمهوری آذربایجان خبر داد.

گردشگری سلامت گیلان توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امید عزیزی در نشست با خندکار عبدالستار سفیر بنگلادش در ایران، صنعت گردشگری را پاک و نوپا و در حال توسعه خواند و اظهار کرد: قبل از انقلاب در گیلان 45 تاسیسات گردشگری وجود داشت که اکنون به یک‌هزار و 79 تاسیسات گردشگری رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان ورود گردشگران به گیلان در حال افزایش است، افزود: گیلان به لحاظ تاریخی منشٱ تحولات در ایران بوده و به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی قطب گردشگری است.

این مسئول وجود جنگل‌های انبوه و فشرده، سواحل شنی و ماسه‌ای گیلان را در دنیا بی‌نظیر خواند و ابراز کرد: گیلان دارای محورهای گردشگری بسیار زیادی است.

وی صنایع دستی گیلان را نیز از هنرهای مورد توجه گردشگران نامید و اذعان کرد: اکنون 12 هزار نفر هنرمند صنایع دستی فعال در استان هستند که صنایع دستی متنوعی را تولید می‌کنند.

عزیزی با بیان اینکه برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان تسهیلاتی پرداخت شده است، گفت: برای مکان عرضه صنایع دستی و صادرات برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در دست اقدام است.

وی ورود گردشگران خارجی به گیلان را یکی از مزیت‌های مهم این استان دانست و خاطرنشان کرد: در تابستان امسال بالغ بر 15 میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی در استان اقامت کردند و نقاط مختلف گیلان را مورد بازدید خود قرار دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان وجود موزه میراث روستایی را یکی از جاذبه‌های این استان ذکر کرد و یادآور شد: معماری گیلان در 9 فاز پس از مطالعه در موزه میراث روستایی به اجرا در آمده و بسیاری از یافته‌های این اکوموزه در دانشکده‌های فرانسه در حال تدریس است.

وی با اشاره به موضوع گردشگری سلامت در گیلان بیان کرد: در راستای گردشگری سلامت ظرفیت‌های خوبی با توجه به قیمت تمام شده درمان در استان فراهم شده است.

عزیزی از ایجاد نمایندگی گردشگری سلامت گیلان در جمهوری آذربایجان توسط بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: ایجاد شعبه جذب گردشگری خارجی و سلامت در راستای توسعه این بخش صورت گرفته است.

وی توانمندی جامعه پزشکی استان را بالا دانست و متذکر شد: امسال گیلان در بحث ماندگاری گردشگر رتبه سوم کشوری و در ارائه خدمات و  رضایت‌مندی گردشگر رتبه نخست را کسب کرده است.

این مسئول، علاقه‌مندی خود برای صادرات صنایع دستی و واردات مواد اولیه این محصولات از بنگلادش در رٱس اعزام هیئتی تجاری از گیلان به این کشور را اعلام کرد.

خندکار عبدالستار سفیر بنگلادش در ایران نیز با ابراز علاقه‌مندی نسبت به تولیدات صنایع دستی گیلان اظهار کرد: بنگلادش تولیدات صنایع دستی بسیاری دارد که می‌توانیم در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول