اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری سلامت وزارت بهداشت و درمان خبر داد

تشکیل کمیته گردشگری سلامت در وزارت بهداشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل گردشگری سلامت وزارت بهداشت از تشکیل کمیته گردشگری سلامت در این وزارتخانه خبر داد و گفت: میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی، وزارت امور خارجه و رفاه اجتماعی عضو این کمیته هستند.

تشکیل کمیته گردشگری سلامت در وزارت بهداشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن راشکی عصر امروز در همایش گردشگری سلامت در بیمارستان قائم (عج) این شهر صنعت گردشگری سلامت را در جهان جدید دانست و اظهار کرد: گردشگری سلامت تندرستی را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه گیلان می‌تواند قطب گردشگری سلامت کشور شود، افزود: گردشگری سلامت موجب جابه‌جایی گردش مالی در منطقه می‌شود.
راشکی به اعزام بیماران در گذشته به کشورهای پیشرفته اشاره کرد و گفت: بیماران از سال 2000 به کشورهایی که دارای خدمات درمانی پیشرفته اما ارزن هستند، سفر می‌کنند.
دبیر کمیته گردشگری سلامت وزارت بهداشت، گردش مالی گردشگری سلامت را سه برابر گردشگران معمولی خواند و تصریح کرد: میزان ارزآوری هر گردشگر سلامت به طور میانگین بالغ بر 4 هزار دلار است.
وی با تاکید براینکه گیلان می‌تواند به عنوان قطب گردشگری سلامت در منطقه مطرح شود، خاطرنشان کرد: هزینه درمان در ایران ارزان‌تر از دیگر کشورهاست و این امر برای گردشگری سلامت یک فرصت محسوب می‌شود.
راشکی به توسعه پزشکی در ایران اشاره و عنوان کرد: پزشکان ایرانی بهترین پزشکان منطقه هستند.
مدیرکل گردشگری سلامت وزارت بهداشت، کشورهای منطقه را نیازمند خدمات پزشکی دانست و ادامه داد: کشورهای حاشیه دریای خزر نیاز به خدمات پزشکی دارند.
وی از شناسایی استعدادهای بالقوه پزشکی در کشور خبر داد و بیان کرد: عدم تمرکز در سیاست‌گذاری‌ها موجب از دست رفتن فرصت‌ها شده است.
راشکی خواستار نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر مسائل پزشکی کشور شد و عنوان کرد: مسیرهای تعریف شده برای هدایت گردشگران سلامت به کشور وجود ندارد و افرادی از این امر سوء استفاده می‌کنند.
دبیر کمیته گردشگری سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه 70 درصد هزینه‌های گردشگران سلامت به جیب افراد سودجو می‌رود، تصریح کرد: کمیته گردشگری سلامت در وزارت بهداشت تشکیل شده و سازمان میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی، وزارت امور خارجه و وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی عضو این کمیته هستند.
وی به تدوین آیین‌نامه صدور مجوز برای شرکت‌ها در امر گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: شرکت‌های گردشگری برای هدایت بیماران به مراکز بهداشتی داخل کشور از وزارت بهداشت مجوز می‌گیرند.
به گفته راشکی، عملکرد شرکت‌های گردشگری سلامت از طرف وزارت بهداشت رصد می‌شود.
مدیرکل گردشگری سلامت وزارت بهداشت از ورود سالانه 50 هزار گردشگر سلامت به کشور خبر داد و اظهار کرد: گردشگران سلامت سالانه 150 میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارند.
وی با اشاره به قابلیت پذیرش سلانه 400 هزار گردشگر سلامت به کشور خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند قطب گردشگری سلامت در منطقه شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول