اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

راه‌اندازی دفتر گردشگری سلامت گیلان در داغستان

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی دفتر گردشگری سلامت این استان در کشور داغستان خبر داد.

راه‌اندازی دفتر گردشگری سلامت گیلان در داغستان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل نورصالحی پیش از ظهر امروز در همایش بررسی چگونگی جذب گردشگران سلامت از آسیای میانه اظهار کرد: دفتر گردشگری سلامت برای جذب بیماران از کشورهای حاشیه دریای خزر در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل شده است.

وی از راه‌اندازی دفتر گردشگری سلامت گیلان در کشور داغستان خبر داد و افزود: دفتر مذکور غربالگری بیماران برای اعزام به استان گیلان را انجام می‌دهد.

نورصالحی جذب گردشگر سلامت را نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌ها در کشور دانست و تصریح کرد: سایت گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای جذب بیماران کشورهای منطقه در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی ایجاد می‌شود.

مسئول دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیماران با دسترسی به سایت مذکور می‌توانند بیمارستان و شرکت گردشگری مورد نظر خود را انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایانه مرزی آستارا ایجاد شده است و بیماران از آن محل تحویل شرکت‌های گردشگری می‌شوند.

وی با تاکید بر توجه به فرآیند ورود گردشگران سلامت برای درمان به گیلان، ابراز کرد: بخش پذیرش گردشگری سلامت در بیمارستان ولایت رشت در حال آماده‌سازی است.

نورصالحی به ایجاد بخش پذیرش بیمارستان‌های عمل چشم و قلب در گیلان اشاره کرد و گفت: بخش مذکور تمام امور بیماران را انجام می‌دهد.

مسئول دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان پرداخت هزینه درمان گردشگران سلامت را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: بیماران باید بتوانند در کشور مبدا هزینه‌های درمان خود را پرداخت کنند.

وی تعرفه درمان را از چالش‌های برنامه گردشگری سلامت نامید و اذعان کرد: تعرفه ثابت و مشخص برای بیمارستان‌ها وجود نداشته و به منظور برطرف کردن این مسئله تعرفه‌های درمانی در هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان مصوب و مشخص شده است.

نورصالحی بر نحوه برخورد کارکنان مراکز درمانی با بیماران خارجی تاکید کرد و یادآور شد: شرکت‌های گردشگری سلامت باید دارای چارچوب و مقررات ویژه باشند.

مسئول دفتر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار معرفی شرکت‌های بیمه بین‌المللی به شرکت‌های گردشگری سلامت استان شد و اظهار کرد: فرآیند عدم رضایت و شکایت بیماران باید مشخص باشد.

وی آگاهی نیروهای انتظامی و امنیتی از فعالیت شرکت‌های گردشگری سلامت را مفید دانست و تصریح کرد: نحوه فعالیت شرکت‌های گردشگری سلامت باید مشخص باشد تا به این صنعت ضربه وارد نشود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول