اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

گردشگری سلامت نیازمند برنامه‌ریزی بخش دولتی و خصوصی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: گردشگری سلامت به عنوان یکی از مبانی صنعت گردشگری نیازمند برنامه‌ریزی همه‌جانبه بخش دولتی و خصوصی است.

گردشگری سلامت نیازمند برنامه‌ریزی بخش دولتی و خصوصی است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان عصر امروز در همایش گردشگری سلامت در بیمارستان قائم (عج) این شهر اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت‌های مناسب در زمینه گردشگری است.
امید عزیزی گردشگری سلامت را یکی از مبانی صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: گردشگری سلامت نیازمند برنامه‌ریزی همه‌جانبه بخش دولتی و خصوصی است.
وی با تاکید براینکه به گردشگری نباید تنها با نگاه اقتصادی نگریسته شود، عنوان کرد: گردشگری سلامت فرصت‌های ممتازی را برای گیلان به همراه می‌آورد.
عزیزی خواستار انجام مطالعات تحقیقاتی در زمینه گردشگری سلامت در گیلان شد و تصریح کرد: دفاتر گردشگری باید حضور فعال‌تری در بحث گردشگری سلامت داشته باشند و شرکت‌های بیمه‌ای این امر را در بعد فرا ملی مد نظر قرار دهند.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی گیلان گردش مالی گردشگری سلامت در سال 2007 در جهان را بالغ بر 56 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: انجام جراحی‌های پزشکی در کشور پاناما ارزن‌تر از آمریکا انجام می‌شود.
وی به توانمندی‌های گیلان در گردشگری سلامت اشاره و بیان کرد: گیلان به دلیل نزدیکی به کشورهای آسیای میانه، داشتن مرز مشترک زمینی و دریایی با کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و همچنین نزدیکی به ارمنستان و نخجوان می‌تواند به قطب گردشگری سلامت منطقه تبدیل شود.
عزیزی وجود قطب پزشکی بسیار قوی در شمال کشور با کیفیت بالای ارائه خدمت پزشکان متخصص را از قابلیت‌های گیلان در بحث گردشگری سلامت برشمرد و خاطرنشان کرد: برخورداری از مواهب طبیعی الهی، آب و هوای مدیترانه‌ای، تفاوت درجه آب و هوایی مانند منطقه گیسوم و جاده اسالم و وجود مراکز ارائه خدمات پزشکی روز دنیا از جمله توانمندی‌های استان در گردشگری سلامت است.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به بیمارستان در حال ساخت بین‌المللی 120 تختخوابی قائم (عج) و موسسه ناباروری مهر در رشت، بیان کرد: تعرفه‌های بسیار پایین مراکز پزشکی گیلان نسبت به دیگر کشورها و حتی مرکز کشور موجب شده هزینه درمان انجام خدمات پزشکی در استان یک سوم کمتر از کشورهای منطقه باشد.
وی بر ایجاد امکانات ویژه و تورهای تخصصی برای همراهان بیمار تاکید و اظهار کرد: استفاده از راهنمایان تخصصی گردشگری سلامت و تجهیزات عمومی حمل و نقل در این زمینه موثر است.
فوق‌تخصص جراحی زنان، زایمان، ناباروری و لاپاراسکوپی نیز در این همایش به مراجعه بیماران از کشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج فارس به گیلان برای درمان پزشکی اشاره کرد و گفت: گیلان با داشتن مواهب طبیعی و استفاده از پیشرفته‌ترین وسایل پزشکی جهان می‌تواند آرامش‌بخش بیماران باشد.
مرضیه مهرافزا با بیان اینکه فرهنگ غنی اسلامی را می‌توان به گردشگران سلامت ارائه کرد، افزود: ارائه فرهنگ غنی اسلامی در کنار خدمات فوق تخصصی پزشکی امکانپذیر است.
وی با بیان اینکه گردشگری سلامت به منظور حفظ، بهبود و به دست آوردن دوباره سلامت جسمی و ذهنی فرد انجام می‌شود، تصریح کرد: سال 1382 برای نخستین بار گردشگری سلامت از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد توجه قرار گرفت.
رئیس موسسه فناوری‌های نوین پزشکی مهر جراحی قلب، جراحی ستون فقرات، درمان‌های پیشرفته ناباروری و IVF، جراحی پلاستیک و ترمیمی، دندانپزشکی و بررسی کامل پزشکی را شش حوزه تخصصی گردشگری سلامت عنوان کرد.
مهرافزا گردشگری سلامت را از بخش‌های مهم در آموزه‌های صنعت گردشگری در دنیا برشمرد و خاطرنشان کرد: مشکلات قانونی مربوط به اهدای تخمک و جنین و همچنین نگهداری و انجماد آن در بسیاری از کشورها یکی از عوامل رونق گردشگری سلامت در زمینه درمان‌های پیشرفته ناباروری است.
وی ادامه داد: بیماران در این کشورها به دلایل مذهبی و... نیازمند به استفاده از خدمات فوق تخصصی پزشکی هستند و به کشورهای دیگر از جمله ایران سفر می‌کنند.
رئیس هیئت مدیره بیمارستان قائم (عج) بالا بودن هزینه درمان IVF و ICSI در بسیاری از کشورها را از جمله دلایل رونق گردشگری سلامت در زمینه خدمات پیشرفته ناباروری ذکر و بیان کرد: بسیاری از بیماران برای کاهش هزینه درمان و استفاده از این خدمات تخصصی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند.
مهرافزا تعیین جنسیت را از دیگر دلایل گردشگری سلامت معرفی کرد و ادامه داد: تعیین جنسیت به غیر از غربالگری در بسیاری از کشورها از جمله انگلستان ممنوع است.
فوق‌تخصص جراحی زنان، زایمان، ناباروری و لاپاراسکوپی با اشاره به درمان پیشرفته ناباروری در ایران، اظهار کرد: در حال حاضر هزینه درمان ناباروری پر هزینه‌ترین درمان پس از جراحی قلب محسوب می‌شود و هزینه درمان ناباروری در ایران در مقایسه با دیگر کشورها کم بوده و به‌صرفه است.
به گفته وی، بیماران مسلمان کشورهای حاشیه خلیج فارس و جمهوری‌های تازه استقلال یافته ترجیح می‌دهند که درمان آنها توسط پزشکان مسلمان و در کشورهای اسلامی صورت گیرد و با توجه به این اصل، ایران گزینه مناسبی برای این بیماران محسوب می‌شود.
مهرافزا خواستار همکاری نزدیک تورگردانان ترک زبان و عرب زبان برای ارائه خدمات رفاهی و امکان گردشگری سلامت از کشورهای همجوار و کشورهای تازه استقلال یافته شمال کشور و حاشیه خلیج فارس شد و تصریح کرد: موفقیت نتایج حاصل از تشخیص و درمان بیماری‌ها موجب شادمانی و دلخوشی گردشگران می‌شود و گردشگران سلامت دوستان و نزدیکان خود را به این مکان‌ها راهنمایی می‌کنند.
دبیر اجرایی همایش گردشگری سلامت نیز شناخت فرصت‌ها و مشکلات گردشگری سلامت را از اهداف برگزاری این همایش عنوان و بیان کرد: صنعت بیمه در گردشگری سلامت نقش مهمی دارد.
علیرضا کریم‌زادحق، در نظر گرفتن بسته درمانی برای گردشگران سلامت را تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: گردشگران سلامت در کنار ارائه خدمات پزشکی به مکانی برای گذراندن دوره نقاهت در جوار مراکز درمانی نیاز دارند و این امر موجب رونق گردشگری در دیگر موارد می‌شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول