اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام محرم صورت می‌گیرد

برپایی نمایشگاه‌ مرثیه آفتاب در نرماشیر

خبرگزاری فارس: نمایشگاه‌ مرثیه آفتاب به مناسبت ایام عزاداری ماه محرم در نرماشیر دایر می‌شود.

برپایی نمایشگاه‌ مرثیه آفتاب در نرماشیر

امام جمعه روداب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: نمایشگاه تجسمی با عنوان مرثیه آفتاب ویژه ماه محرم با موضوعات‌ تاسوعا، عاشورا‌ و شهادت 72 تن از یاران با وفای امام حسین (ع) در نظام‌شهر شهرستان نرماشیر برگزار می‌شود.

سید ‌مهدی مصطفویان ابراز داشت: از آن جا که لزوم آشنایی نسل جوان با وقایع و عبرت‌های عاشورا، الگو‌پذیری از یاران با وفای امام حسین (ع) و ترویج فرهنگ مقاومت و شهادت‌، ایثار‌ و غیرت از ضروریات است، این نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد‌: این نمایشگاه در 44 غرفه ‌از مراحل مختلف زندگی امام حسین (ع) از ولادت تا صحنه کربلا و روز عاشورا مجسم می‌کند.

مصطفویان همچنین از اعزام روحانی به تمام‌ روستا‌های این بخش خبر داد و تصریح کرد‌: رفع مشکلات فرهنگی هر منطقه نسخه خاص خود را نیاز دارد، لذا قبل از اعزام و شروع تبلیغ در روستاها‌، همایش روحانیان را برگزار و مهم‌ترین عناوین تبلیغی را برای آنها تبیین می‌کنیم.

وی عنوان کرد‌: بیش از 800 نفر در مسابقه کتابخوانی غدیر شرکت کردند و در حال حاضر نهاد امام‌ جمعه در حال توزیع 100 میلیون ریال جایزه به شرکت کنندگان در این مسابقه است.

امام جمعه روداب افزود‌: احداث منازل عالم و استقرار بلند مدت روحانیان تبلیغی در راستای احیای مساجد و بیان احکام و تفسیر قرآن باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی شرق استان کرمان قرار گیرد.

مصطفویان از اتمام احداث یک مسجد و دو خانه عالم در بخش روداب خبر داد و گفت‌: مسجدی با زیربنای 160 متر مربع ‌و با اعتبار 350 میلیون ریال ‌در روستای محمد‌آباد و دو خانه عالم با مجموع اعتبار 500 میلیون ریال در روستاهای کل‌آباد و ملک‌آباد با کمک خیران احداث شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول