اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر مشهد

فروش 2 میلیون من‌کارت از آغاز اجرای طرح بلیت الکترونیک در مشهد

خبرگزاری فارس: از آغاز اجرای طرح بلیت الکترونیک تاکنون 2 میلیون و 317 هزار من‌کارت در مشهد به فروش رفته است.

فروش 2 میلیون من‌کارت از آغاز اجرای طرح بلیت الکترونیک در مشهد

به گزارش خبرگزارذی فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد در ابتدای دویست و شانزدهمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد، اعضا به بررسی نامه یک شرکت خصوصی در زمینه دریافت مابه‌التفاوت بهای تمام شده جابه‌جایی مسافر و نیز بررسی درخواست رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی مسیر مشهد ـ جیم‌آباد در مورد افزایش کرایه پرداختند که محمد داوود‌آبادی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد در این‌باره اظهار کرد: رانندگان این شرکت اعلام کرده‌اند با توجه به اینکه یکسری خدمات حمل‌ونقلی در حومه و داخل شهر انجام می‌دهند و با رعایت قیمت‌های مصوب شورای شهر فعالیت می‌کنند، ولی از یارانه‌های مربوط به بخش خصوصی بهره‌مند نمی‌شوند به ‌همین دلیل خواستار رسیدگی بیشتر به این امر شدند.

در این رابطه علی خجسته مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد نیز با اشاره به اینکه تعداد 160 دستگاه مینی‌بوس خودمالک داریم که از گذشته در ارائه خدمات حمل و نقلی با سازمان اتوبوسرانی همکاری می‌کنند، تصریح کرد: قیمت این نوع سرویس‌های حمل‌ونقلی بر اساس جداول مصوب شده است که از این تعداد به‌ طور میانگین 80 دستگاه در حال سرویس‌دهی هستند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس افزایش قیمت‌هایی که در سازمان اتوبوسرانی صورت گرفت پرداخت یارانه به تصویب اعضای شورا رسید، خاطرنشان کرد: تاکنون این 160 دستگاه اتوبوس به دلیل مجهز نبودن به سیستم من‌کارت و نبود امکان احراز دقیق مسافربری آنها از گرفتن یارانه محروم مانده‌اند.

خجسته در ادامه به پیشنهاد افزایش قیمت برخی خطوط اتوبوسرانی اشاره کرد و افزود: سازمان اتوبوسرانی در نظر دارد در صورت تصویب شورای شهر مشهد بهای کرایه در محورهای مشهد، فردوسی را از 200 تومان به 300 تومان، محور پنج‌راه به سنگ بست از 800 تومان به 1000 تومان، مسیر مشهد گلبهار از 350 تومان به 550 تومان و مسیر مشهد و جیم‌آباد را از 300 تومان به 500 تومان افزایش دهد.

در ادامه علی‌اصغر شمقدری عضو کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: با توجه به اینکه سازمان اتوبوسرانی هیچ تعهدی برای حمل‌ونقل حومه شهر مشهد ندارد، بنابراین باید نرخ جابه‌جایی و حمل و نقل از مسافران دریافت شود. 

دستور کار دیگر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد به ارائه گزارشی در ارتباط با فاز اول پیاده‌سازی طرح هوشمند حمل‌و‌نقل عمومی درون‌شهری مشهد (بلیت الکترونیک، تعیین موقعیت مکانی ناوگان حمل و نقل (AVL)، سیستم اطلاع‌رسانی به مسافران و ...) اختصاص داشت که  علیرضا حسینی، نماینده این پروژه با اشاره به این مطلب که تاکنون 2 هزار و 316 اتوبوس در مشهد مجهز به سیستم من‌کارت شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر 476 باجه خدمات من‌کارت در شهر مشهد موجود است.

حسینی ادامه داد: بیشترین میزان تراکنش‌های یک روز کسر کرایه در یک ماهه اخیر یک میلیون و 408 هزار و کمترین میزان تراکنش یک روز در یک ماه اخیر 541 هزار تراکنش است، همچنین بیشترین میزان تراکنش شارژ مسافران در یک ماهه اخیر 137 میلیون و 155 تراکنش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع 2 میلیون و 317 هزار من‌کارت در مشهد فروخته شده است.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول