اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی خبر داد

پیاده‌روی به عنوان یک ورزش بدون هزینه در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی گفت: همایش پیاده‌روی خانوادگی در همه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود تا این ورزش بدون هزینه در افکار عمومی نهادینه شده و همه راغب شوند.

پیاده‌روی به عنوان یک ورزش بدون هزینه در جامعه نهادینه شود

فریدون نوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در ارومیه اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری در 40 درصد از شهرستان‌های این استان برنامه پیاده‌روی به مرحله اجرا درآمد به طوری که در خوی، سلماس، شوط و ... مردم استقبال بی‌نظیری از این آئین فرهنگی ورزشی به عمل آوردند.

وی ادامه داد: برابر تقویم ورزشی در سایر شهرستان‌ها و بخش‌های استان نیز این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برپا می‌شود، لیکن امیدوار هستیم هموطنان استقبال خوبی به عمل آورند چرا که این مسئله تغییر نگاه مردم نسبت به ورزش و مهم قلمداد شدن آن را نشان می‌دهد.

نوری پیاده‌روی را ورزش بدون هزینه، همراه با خانواده و بدون هیچ‌گونه محدودیت سنی و ... عنوان کرد و افزود: این ورزش علاوه بر اینکه سلامت جسم را تضمین می‌کند در شادابی روح و روان تاثیر زیادی دارد از طرف دیگر هیچ‌گونه هزینه بر افراد تحمیل نمی‌کند پس باید برای فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم به این ورزش تلاش شود.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شرکت در پیاده‌روی خانوادگی نوعی نمایش اقتدار محسوب می‌شود و بر غرور ملی افراد می‌افزاید، ادامه داد: وقتی که قشر عظیمی از مردم در ساعت مشخص و با هدف مشخص گرد هم جمع می‌شوند این نشان‌ می‌دهد برای حضور در زمینه‌های مختلف از آمادگی کافی برخوردار هستند.

وی با اظهار به اینکه باید در راستای محقق‌کردن منویات رهبری مبنی بر  ترویج «تحصیل، تهذیب و ورزش» گام برداشته شود، اضافه کرد: ایشان بارها برای شرکت در ورزش و حفظ سلامتی جسم و روح توصیه کرده‌اند که باید این قبیل رهنمودها همیشه مورد توجه قرار گیرد و به آنها جامه عمل پوشانده شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول