اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

توجه به ورزش همگانی در پلدختر ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: توجه به ورزش همگانی و عمومی در این شهرستان ضروری است، زیرا توجه، توسعه و گسترش ورزش در جامعه از ابزارهای مقابله با شبیخون فرهنگی است.

توجه به ورزش همگانی در پلدختر ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام علی محمد لروند ظهر امروز در جمع رئیس ورزش و جوانان و هیئت‌های کوهنوردی شهرستان پلدختر اظهار کرد: گرایش جوانان به ورزش موجب شکست دشمنان در جنگ نرم می‌شود و هر جامعه‌ای برای بقا و رشد و تعالی نیاز به افراد سالم، شاداب و با نشاط دارد، این مهم با همگانی نمودن ورزش در جامعه میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه جوانان به عنوان سرمایه و پشتوانه‌های عظیم انسانی انقلاب نقش مهمی در تحقق اهداف بلندمدت توسعه پایدار برعهده دارند، گفت: ترویج ورزش‌های همگانی باعث سلامتی و نشاط جامعه می‌شود.

لروند افزود: مقام معظم رهبری به کوه پیمایی توجه ویژه‌ای دارد، زیرا برای سلامتی جامعه مورد نیاز است.

امام جمعه پلدختر از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست که مسائل و مشکلات شهرستان به ویژه بخش ورزش و بالاخص رشته کوهنوردی را با مسئولان رده بالای کشور مطرح و اعتبار لازم را در این زمینه جذب نماید و دولت نیز برای این نوع ورزش‌ها توجه ویژه‌ای کند.

در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پلدختر گفت: ورزش علاوه بر پرکردن اوقات فراغت فواید عام برای همه سنین و فوائد خاص برای نوجوانان، جوانان، زنان، مردان، میانسالان، افراد مسن و همچنین برای بیماران مختلف دارد.

امید علی کاییدی افزود: ورزش همگانی پایه و اساس همه ورزش‌ها بوده و در این راستا برنامه‌های مختلفی در راستای توسعه این ورزش در شهرستان پلدختر اندیشیده شده است.

وی گفت: با تلاش دولت عدالت محور در چند سال اخیر سرانه فضای ورزشی در شهرستان رشد مناسبی داشته اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم که باید با تلاش مضاعف به این هدف دست یابیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان پلدختر گفت: خانواده‌ها وظیفه خطیری در گسترش فرهنگ ورزش در جامعه بر عهده دارند و هرگاه مقوله ورزش در کانون خانواده مورد توجه قرار گرفته شاهد کاهش ناهنجارهای اجتماعی هستیم.

وی اظهار داشت: اوج کوهنوردی در شهرستان پلدختر  به لحظ شرایط آب و هوایی بیشتر در فصل سرما صورت می‌گیرد.

کاییدی افزود: هیئت کوهنوردی شهرستان پلدختر در سال 74 آغاز به فعالیت کرده و تاکنون 17 سال از فعالیت آن می‌گذرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان پلدختر گفت: بانوان کوهنورد این شهرستان در قالب‌های حرفه‌ای صعودهای زیادی داشته‌اند و هیئت کوهنوردی پلدختر به کوه‌های اشترانکوه، الوند، سلطان کوه و غیره صعود کرده‌اند.

در ادامه مسئول هیئت کوهنوردی شهرستان پلدختر ضمن قدردانی از امام جمعه و رئیس اداره ورزش و جوانان پلدختر به خاطر برگزاری مراسم و توجه به مشکلات این رشته ورزش گفت: هیئت کوهنوردی پلدختر دارای مشکلات فراوانی است که در این راستا نامه‌نگاری به مرکز استان لرستان در خصوص اعزام مربی برای این رشته ورزشی صورت گرفته ولی متاسفانه تاکنون اقدام عملی در این راستان انجام نگرفته است.

تورج حیدرپور افزود: وسایل کوهنوردی این شهرستان غیرقابل استفاده و سال‌های سال از عمر آنها سپری شده است.

وی گفت: پلدختر دارای 17گروه کوهنوردی که از این تعداد هفت گروه آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

مسئول هیئت کوهنوردی شهرستان پلدختر ضمن خواستار احداث خانه کوه در این شهرستان، نبود چادر، وامکانات و تجهیزات کوهنوردی، عدم اعتبار را از عمده مشکلات هیئت کوهنوردی شهرستان پلدختر عنوان کرد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول