اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بویین زهرا:

برداشت سیب‌زمینی در بویین زهرا آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوبین زهرا گفت: عملیات برداشت محصول سیب زمینی از سطح 944 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

برداشت سیب‌زمینی در بویین زهرا آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مرتضی شعبان‌نژاد اظهار کرد: با توجه به استقبال زارعان از کشت این محصول، در سال جاری نسبت به سطح زیر کشت سال گذشته 10 درصد افزایش سطح زیر کشت داشته است.

وی عمده‌ترین مشکل سیب‌زمینی کاران منطقه را کمبود غده بذری سالم و اصلاح شده و کمبود عناصر غذایی بستر کشت ذکر کرد و افزود: در راستای اجرای طرح توسعه کمی و کیفی محصول سیب‌زمینی و ارتقای تولید محصول در واحد سطح در سال جاری نسبت به تهیه و توزیع هشت تن غده بذری اصلاح شده، رقم آگریا کلاس E و استفاده از ریز مغذی سولفات روی و کود مرغی غنی شده رویان با مشارکت 50 درصدی کشاورزان در سطح 25 هکتار توسط این مدیریت انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا اظهار امیدواری کرد و گفت: با اجرای این طرح و ایجاد مزرعه الگویی سیب‌زمینی موجب افزایش سطح زیر کشت و ارتقای کمی و کیفی محصول تولیدی در این شهرستان شود.

وی پیش‌بینی کرد: با شروع برداشت و تجارب کشاورزان سیب‌زمینی کار و عملکرد 40 تن در هکتار، حدود 38 هزار تن سیب زمینی در شهرستان بویین زهرا تولید شود.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول