اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افزایش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی سمنان

برداشت ذرت علوفه‏ای، پیاز و سیب‏زمینی در سمنان آغاز شد

خبرگزاری فارس: در حالی برداشت ذرت علوفه‏ای، پیاز و سیب‏زمینی از روزهای اخیر در سمنان آغاز شده که آمارها نشان‏دهنده افزایش سطح زیرکشت این محصولات در سال‏جاری است.

برداشت ذرت علوفه‏ای، پیاز و سیب‏زمینی در سمنان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در همین زمینه اظهار داشت: برداشت سه محصول تولیدی این شهرستان در روزهای اخیر آغاز شده است و فعالیت‏ها در این بخش هم‏چنان ادامه دارد.

حسین اصغری اضافه کرد: در همین راستا، محصول ذرت علوفه‏ای از سطح 500 هکتار از اراضی شهرستان سمنان برداشت می‏شود که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

وی تصریح کرد: همچنین برداشت پیاز و سیب‏زمینی در شهرستان سمنان از سطح 80 هکتار از اراضی کشت شده این محصول در شهرستان در روزهای اخیر آغاز شده است و بهره‏برداران در حال برداشت این دو محصول هستند.

به گزارش فارس؛ این در حالی است که برآورد می‏شود در سال‏جاری از 13 هزار و 320 هکتار اراضی زیرکشت گیاهان علوفه‌ای در استان سمنان، 271 هزار و 925 تن انواع علوفه برداشت شود.

در سال‏جاری با توجه به استقبال کشاورزان از کشت ذرت علوفه‌ای در استان سمنان، سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و به 3 هزار و 800 هکتار رسیده و برآورد می‌شود 167 هزار و 200 تن ذرت علوفه‌ای در استان برداشت شود.

همچنین برآورد می‌شود که در سال‏جاری حدود 90 هزار تن یونجه، 6 هزار و 800 تن سورگوم و 7 هزار و 925 تن سایر محصولات علوفه‌ای از مزارع استان برداشت شود.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول