اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز خبر داد

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع رامهرمز

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز از آغاز برداشت محصولات تابستانه و آغاز کشت پاییزه در این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع رامهرمز

تورج نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رامهرمز با اشاره به برداشت محصولات کشاورزی تابستانه در این شهرستان اظهار داشت: سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان حدود 400 هکتار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 14 هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت و در سیلو‌ها ذخیره‌سازی شود.

وی همچنین با اشاره به برداشت محصول برنج از شالیزارهای رامهرمز افزود: برداشت برنج چمپا در سطح شهرستان آغاز شده و از 2 هزار هکتار که به صورت نشائی کشت شده پیش بینی می‌شود 7 هزار تن شلتوک برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز همچنین از آغاز برداشت کنجد در سطح 400 هکتار خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود که یک هزار و 100 کیلوگرم در هر هکتار کنجد برداشت شود.

نوروزی در ادامه با اشاره به برداشت گوجه‌فرنگی در 400 هکتار از باغ‌های رامهرمز، افزود: امسال در هشت هکتار از مزارع گوجه‌فرنگی به صورت محصول سالم، کشت انجام گرفته است.

وی درباره این شیوه کشت گوجه فرنگی توضیح داد: در روش کشت محصول سالم، بدون استفاده از سموم و کودهای شیمیایی کشت صورت می‌گیرد و نحوه آبیاری نیز به صورت سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای بر روی خط کشت است.

مدیر جهاد کشاورز رامهرمز با اشاره به اینکه کشت پاییزه در مزارع کشاورزی شهرستان در حال انجام است، افزود: برآورد می‌شود که حدود 30 هزار هکتار به صورت آبی و 15 هزار هکتار به صورت دیم گندم کشت شود. علاوه بر این، کشت پیاز در 350 هکتار، سیر در 300 هکتار و سیب زمینی در 250 هکتار نیز در حال انجام است.

نوروزی با اشاره به بارندگی چندی پیش که همراه با وزش باد شدید و تگرگ در بعضی از نقاط شهرستان همراه بود خاطر نشان کرد: براثر این حادثه طبیعی حدود 19 میلیارد ریال خسارت به محصولات برنج، ذرت و گوجه کشاورزان شهرستان وارد شد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول