اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی فهرج

برداشت 40 هزار تن خرمای مضافتی در فهرج

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی فهرج گفت: با پایان فصل بر داشت خرما در فهرج 40 هزار تن خرمای مضافتی از 4500 هکتار از نخلستان‌های بارور این شهرستان برداشت شد.

برداشت 40 هزار تن خرمای مضافتی در فهرج

علی دریجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: با پایان فصل برداشت خرما در شهرستان فهرج 40 هزار تن خرمای مضافتی از 4500 هکتار از نخلستان‌های بارور شهرستان فهرج برداشت شد.

دریجانی با بیان اینکه جوان‌ترین نخلستان‌های استان کرمان در این شهرستان قرار دارند، ادامه داد: این نخلستان‌ها طی چهار سال آینده بارور می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه صنایع بسته‌بندی و نگهداری خرما در این شهرستان افزایش می‌یابد، گفت: متقاضیان صنایع بسته‌بندی و نگهداری خرما از سوی کار گروه کشاورزی این شهرستان حمایت می‌شوند.

دریجانی از رضایت‌مندی نسبی نخل‌کاران فهرجی برای فروش محصول خرمای مضافتی سال جاری خبر داد و افزود: خرمای مضافتی کشاورزان با قیمت‌های بین 2 هزار و 500 تا 3 هزار تومان به فروش می‌رسد و تاکنون گلایه‌ای از کشاورزان در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج بیان داشت: تاکنون 30 درصد خرمای کشاورزان فهرجی به فروش رسیده و 70 درصد در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود.

دریجانی به کشاورزان فهرجی توصیه کرد برای خارج شدن از تک محصولی کاشت ارقام تجاری نیم‌خشک که مانند پیارم را که قابلیت صادراتی دارند در مزارع خود کشت کنند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج عنوان کرد: محصول کشاورزان فهرجی پاک و ارگانیک است و هیچ‌گونه سمی استفاده نشده است و مصداق آن نبود فروشگاه سم در این شهرستان است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول