اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان آب و برق خوزستان:

50 درصد اراضی کشاورزی حوضه کرخه مجوز برداشت آب دارد

خبرگزاری فارس: معاون سازمان آب و برق خوزستان از کشت 50 درصدی در حوضه رودخانه کرخه خبر داد و گفت: کشاورزان می‌توانند کشت کنند.

50 درصد اراضی کشاورزی حوضه کرخه مجوز برداشت آب دارد

فتح‌الله دهکردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: کشت 50 درصدی در حوضه کرخه مجاز اعلام شده است و کشاورزان می‌توانند در این باره اقدام کنند.

وی با اشاره به شرایط در حوزه کرخه تاکید کرد: در حوضه رودخانه کرخه وضعیت آورد آب به شدت کاهش پیدا کرده است و به این دلیل کشت تابستان ممنوع و کشت پاییزه و زمستانه با محدودیت 50 درصدی مواجه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشاورزان در حوضه رودخانه کرخه دچار مشکل هستند، تاکید کرد: هیچ چاره‌ای جز محدودیت در کشت در این منطقه وجود ندارد.

دهکردی با اشاره به خشکسالی بی‌سابقه در این رودخانه افزود: در سال‌های گذشته چنین خشکسالی در رودخانه کرخه بی‌سابقه بوده است و بر اساس آمار در 50 سال گذشته چنین خشکسالی وجود نداشته است.

معاون سازمان آب و برق خوزستان تاکید کرد: باید به دنبال استفاده بهینه از آب رودخانه‌ها باشیم و در این باره از همه توان استفاده کنیم.

دهکردی خاطر نشان کرد: قرار شده است تا با رها‌سازی سدهای بالادست مقداری آب در سدکرخه ذخیره شود که این مهم در حال اقدام است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وضعیت سد کرخه در شرایط کنونی بسیار بحرانی ارزیابی می‌شود و نیروگاه این سد نیز به دلیل آورد کم آب در این حوضه تعطیل شده است و تولید برق نمی‌کند.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول