اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظرفیتی خارق‌العاده که در جنوب قرار دارد

کاشت و برداشت همزمان سیب‌زمینی در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کاشت و برداشت همزمان سیب‌زمینی در جنوب کرمان انجام شده است.

کاشت و برداشت همزمان سیب‌زمینی در جنوب کرمان
علی عوض‌پورجلالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: طرح استمرار کشت سیب‌زمینی در جنوب کرمان در سطح 5 هزار هکتار از اواخر شهریور ماه آغاز شده بود.
وی با اشاره به زمان برداشت افزود: برداشت سیب‌زمینی طرح استمرار نیز از نیمه دوم دی ماه آغاز شده است و تا اسفند ماه ادامه می‌یابد.
عوض‌پورجلالی با اشاره به اینکه کشت طرح معمول سیب‌زمینی نیز از دی ماه آغاز شده است، تصریح کرد: برآورد می‌شود در این طرح حدود 3 هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان زیر کشت این محصول قرار گیرد.
وی ابراز داشت: همچنین پیش‌بینی می‌شود، بیش از 240 هزار تن محصول سیب‌زمینی در قالب طرح استمرار و بیش از 130 هزار تن در طرح دوم از مزارع جنوب کرمان برداشت شود.
عوض‌پورجلالی بیان داشت: برداشت سیب‌زمینی طرح دوم در جنوب کرمان نیز از فروردین ماه سال آینده آغاز و تا خرداد ماه ادامه دارد. 
وی همچنین به کاشت و برداشت همزمان پیاز در جنوب کرمان اشاره و عنوان کرد: 4 هزار و 500 هکتار از اراضی جنوب کرمان در سال زراعی جاری به کشت پیاز اختصاص یافته است
عوض‌پورجلالی گفت: حدود 2 هزار و 500 هکتار از این اراضی در قالب طرح استمرار است که برداشت آن از نیمه دوم دی ماه آغاز شده است.
وی اذعان داشت: برآورد می‌شود در سال جاری 250 هزار تن پیاز در جنوب کرمان تولید شود که به تدریج از دی ماه تا پایان خرداد ماه بازارهای داخلی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
به گزارش فارس، جنوب کرمان مقام نخست اجرای طرح استمرار سیب‌زمینی در کشور را دارا است.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول