اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

کاشت سیب‌زمینی در 4500 هکتار اراضی جنوب کرمان / برداشت 25 هزار تن سیب‌زمینی

خبرگزاری فارس: مدیر بخش زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: تولید سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی جنوب کرمان در سطح 4 هزار و 500 هکتار است که با تولید 250 هزار تن در سال یکی از قطب‌های اصلی کشور در تولید محسوب می‌شود.

کاشت سیب‌زمینی در 4500 هکتار اراضی جنوب کرمان / برداشت 25 هزار تن سیب‌زمینی
عوض علی‌جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: خشکسالی‌های اخیر در جنوب ما را مجاب به افزایش راندمان استفاده از آب‌های سطحی و غیر سطحی کرده است.
وی افزود: در همین راستا طی سه سال اخیر جنوب کرمان بیشترین رشد در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در کشور را داشته است.
جلالی با اشاره به تولید محصول سالم و ارگانیک در جنوب کرمان تصریح کرد: محصول سیب‌زمینی جنوب کرمان به لحاظ کیفیت و کمیت توان رقابت با محصول دیگر کشورها در بازارهای جهانی را دارا است.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های نخست تولید سیب‌زمینی با مشکلات زیادی رو به رو بود، اما در حال حاضر تنها مشکل بازاریابی و کنترل صادرات و واردات در تولید سیب‌زمینی، طرح استمرار است.
جلالی نیز با اشاره به توانمندی‌های جنوب کرمان در عرصه تولید محصولات کشاورزی گفت: طرح استمرار تولید سیب‌زمینی جزو برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است که به صورت مستقیم با سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان منعقد شده است.
وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت سیب‌زمینی کشور 146 هزار هکتار است، اذعان داشت: تولید سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی جنوب کرمان در سطح 4 هزار و 500 هکتار است که با تولید 250 هزار تن در سال یکی از قطب‌های اصلی کشور در تولید محسوب می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول