اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

گسترش بیمه همگانی موجب رفع مشکلات مردم می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش بیمه همگانی و مشاغل آزاد و تعمیم آن به همه اقشار و تقویت بیمه زنان سرپرست خانوار از نیازهای جامعه است.

گسترش بیمه همگانی موجب رفع مشکلات مردم می‌شود

محمد اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: یکی از ضروریات جوامع امروزی، تامین اجتماعی و گسترش بیمه‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه حمایت جدی از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به عنوان قشر کم‌در آمد جامعه با توجه به شرایط کنونی و گرانی لازم و ضروری است، افزود: راه‌اندازی صندوق‌های حمایتی از اقشار کم‌درآمد از ضروریات است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تقویت بیمه‌های روستایی تاکید کرد و گفت: گسترش بیمه همگانی و مشاغل آزاد و تعمیم آن به همه اقشار و تقویت بیمه زنان سرپرست خانوار از نیازهای جامعه است.

وی با بیان اینکه افزایش تسهیلات اشتغال خانگی و خوداشتغالی موجب حل مشکلات جامعه در این زمینه می‌شود، افزود: باید برای ارائه تسهیلات به افراد اقدامات لازم صورت گیرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فرهنگ پایه و اساس هر کشور و تشکیل‌دهنده باورها و رفتارهای جامعه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ ترسیم‌کننده میزان آگاهی، پیشرفت و توسعه یک ملت است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی موازی‌کاری و نابسامانی بسیاری وجود دارد، یادآور شد:‌ عدم نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، عدم نظارت بر هزینه‌ها و نبود معیار و ارزیابی، موجب بروز مشکلاتی در این زمینه شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کم‌کاری‌های دستگاه‌های فرهنگی در زمینه توجه به حجاب، گرانفروشی، فزون‌طلبی، احتکار، قانون‌گریزی، عدم توجه به منافع ملی، معاملات غیرقانونی ارز و عدم اعتقاد به قوانین و مقررات و حقوق متقابل موجب ایجاد مشکلاتی در جامعه شده است.

وی بر ضرورت هماهنگ کردن فعالیت‌های فرهنگی برای جلوگیری از موازی‌کاری تاکید کرد و گفت:‌ تعیین دقیق معیارهای قابل سنجش نیز از ضروریات محسوب می‌شود.

*مهندسی فرهنگی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی ضروری است

اسماعیلی نظارت دقیق بر عملکرد هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد و افزود: انجام مهندسی فرهنگی و تفکیک دقیق وظایف و چهارچوب فعالیت هریک از نهادها از دیگر ضروریات محسوب می‌شود.

وی استفاده از توان دستگاه‌ها و نهادهایی از جمله حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و بسیج را خواستار شد و گفت:‌ باید همه دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از تولید و نظارت بر توزیع و عملی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری ضروری است، افزود: استان زنجان به عنوان قطب تولید در زمینه فرش دست‌بافت نیازمند توجه جدی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

وی با بیان اینکه ایجاد بسترهای لازم برای توسعه فعالیت‌های تولیدی ضروری است، افزود: باید برای توسعه تولیدات داخلی با کیفیت، اقدامات لازم انجام شود.

اسماعیلی ایجاد بازارچه‌های منطقه‌ای را برای عرضه محصولات داخلی ضروری دانست و گفت: برای رفع مشکلات تولیدکنندگان باید با حذف واسطه‌ها برنامه‌ریزی مطلوبی صورت گیرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول