اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان:

70 درصد ناتوی فرهنگی دشمن با بهره‌وری از ابزار هنر است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با تأکید بر اینکه 70 درصد تهاجم ناتوی فرهنگی دشمن با بهر‌ه‌وری از ابزار هنر است، گفت: دشمن اندیشه پلید خود را در قالب هنر به جامعه کودک و نوجوان ارائه می‌دهد.

70 درصد ناتوی فرهنگی دشمن با بهره‌وری از ابزار هنر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، پرویز ابراهیمی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش تویسرکان، یکی از ظرفیت‌های سند تحول بنیادین را تعلیم و تربیت اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: متخصصان حوزه دینی در حوزه‌های علمیه با تدوین سند تحول بنیادین جایگاه و نقش بسیار اثرگذاری را در تعلیم و تربیت نسل علم‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی کشور دارند.

وی تأکید کرد: اسلامی شدن تمامی لایه‌های آموزش و پرورش مستلزم ارتباط تنگاتنگ حوزه علمیه با سازمان آموزشی و تربیتی کشور است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با تأکید بر این نکته که دشمن در قالب برنامه‌ای مدون با کارکردی اثرگذار قصد دارد بین ارتباط دین و علم در ایران اسلامی فاصله ایجاد کند، تصریح کرد: حوزه علمیه باید با تمام توان در تمامی عرصه‌های فعالیتی آموزش و پرورش در راستای تعمیق‌بخشی و تلفیق علم در همه حوزه‌ها با دین مبین اسلام ورود پیدا کند.

وی تربیت مبلغ دانش‌آموزی را راهبردی تأثیرپذیر در نهادینه‌سازی اصول و احکام دین اسلام در مدرسه خواند و اذعان کرد: گفتار، کردار و رفتار همسالان در رده‌های سنی مختلف بر پذیرفتن و نپذیرفتن موضوع و یا رویدادی بر اساس علوم روانشناسی از اثرپذیری بیشتری برخوردار است.

ابراهیمی پیوند مسجد و مدرسه را برنامه‌ای ارزشی با پشتوانه غنی دینی مردمی برای انسجام‌بخشی ارتباط علم‌ با دین عنوان کرد و گفت: مسجد به عنوان ساختار و زیرساختی ارزشی، نقشی بنیانی در شکل‌گیری علوم مختلف در ایران اسلامی با قدمت کهن، در تربیت بزرگان و دانشمندان نامی دارد.

وی در ادامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تنها نهاد متولی برنامه اوقات فراغت در پروسه زمانی یک‌ ساله دانست و افزود: کانون با 38 نوع فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و ادبی در چارچوب برنامه‌ای کلیدی مستمر و تلفیق تجربیات و میراث ارزشمند ایران اسلامی با علوم نوین کار می‌کند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری جوانان تویسرکان از سالن نمایش بی‌بهره است، اظهار داشت: اقدام پایه کانون، شکل‌دهی به ذهنیات کودک در دوران کودکی است و کانون نیز با به‌کارگیری ابزار بازی و هنر رسالت خود را انجام می‌دهد امیدواریم مسئولان شهرستان در این راستا اقدام لازم را مبذول دارند.

وی با تأکید بر اینکه 70 درصد تهاجم ناتوی فرهنگی دشمن بهر‌ه‌وری از ابزار هنر است، تصریح کرد: دشمن اندیشه و سیاست پلید خود را در قالب هنر نمایش عروسکی و کارتون‌هایی نظیر سیندرلا به عنوان خوراک فکری با رنگ و لعابی فریبنده به جامعه کودک و نوجوان ارائه می‌دهد و خانواده‌های ما هم به دلیل ناآگاهی چینش پازل دشمن را تسریع می‌بخشند.

ابراهیمی با تأکید بر این موضوع که دشمن حتی به کودک سه ‌ساله ما هم رحم نمی‌کند، اضافه کرد: همه ارکان و دستگاه‌هایی که در حوزه تعلیم و تربیت کودک فعالیت دارند با هم‌افزایی و هم‌اندیشی مطالبات آنها را شناسایی و با برنامه‌سازی‌های هنری ـ دینی در مقابله با حرکت نرم دشمن فعالیت می‌کنند.

وی متذکر شد: در این برهه حساس تعامل آموزش ‌و پرورش با کانون پرورش فکری جوانان باید یک رابطه دوسویه قوی و کارشناسانه باشد و در این میان خانواده‌های ما نیز باید نسبت به تمام رویدادها عوامل و عناصر مؤثر در زندگی فرزندان شناخت و بصیرت بیشتر داشته باشند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در پایان ابراز داشت: مدارس و تمام ارگان‌هایی که با تربیت و تعلیم کودکان در ارتباط هستند سعی کنند برای انتخاب کتاب‌های مورد نظر با کانون پرورشی مشاوره داشته‌ باشند تا منابع و کتب برخوردار از مبانی ارزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول