اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باستان‌شناس و پژوهشگر عرصه معماری:

حوزه فرهنگ و هنر مهم‌ترین حوزه برای معرفی تمدن کشور است

خبرگزاری فارس: باستان‌شناس و پژوهشگر عرصه معماری گفت: حوزه فرهنگ و هنر مهم‌ترین حوزه برای معرفی تمدن کشور است که باید جلوی انقراض آن را گرفت.

حوزه فرهنگ و هنر مهم‌ترین حوزه برای معرفی تمدن کشور است

حمید ستوده‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: معماری و حفظ آثار باستانی مهم‌ترین رسالتی است که بر عهده مسئولان استان‎های مختلف به ویژه اصفهان قرار دارد.

وی افزود: بناهای تاریخی که در برخورد با عوامل محیطی مستحکم نیستند، باید بازسازی شوند زیرا این بناها مبین تمدن ایران اسلامی هستند و خود به تنهایی گویای تاریخ هستند و به همین دلیل مسئولان باید به کمک باستان‌شناسان به سمت ترمیم ساختار فرسوده برخی بناهای تاریخی کشور حرکت کنند.

باستان‌شناس و پژوهشگر عرصه معماری در ادامه بیان کرد: حوزه فرهنگ و هنر مهم‌ترین حوزه برای معرفی تمدن کشور است که باید جلوی انقراض آن را با احیای بافت باستانی گرفت به همین دلیل باید دانش باستان‌شناسی و معماری و دیگر رشته‎های مرتبط به میدان آورده شوند.

وی تصریح کرد: ناهماهنگی‎های موجود بین ارگان‎ها تاکنون سبب وارد آمدن خسارت‎های فراوانی به بناها و بافت‎های تاریخی شده که این آسیب‎ها همچنان ادامه دارد، به گونه‎ای که برخی ارگان‎ها با بی‎توجهی و اقدامات کارشناسی نشده  به نابودی آثار باستانی کمک می‎کنند.

ستوده‌فر گفت: باید مسئولان برای حفظ آثار باقیمانده اقدامات موثری انجام دهند زیرا اگر وضعیت فعلی ادامه یابد تا چند سال آینده هیچ اثری از بافت‎های تاریخی، یعنی هویت شهرها باقی نمی‎ماند.

وی در مور معماری فضاهای شهری گفت: زیباسازی فضاهای شهری بر عهده شهرداری است، اما معماران و کارشناسان ما نیز باید در این زمینه مهارت داشته باشند تا موضع آنها با نارضایتی مردم مواجه نشود.

ستوده‌فر گفت: کارشناسان باید بیش از هر چیز در معماری فضاهای شهری به تفکر بپردازند، زیرا با توجه به اهمیت اندیشه و نقش موثر آن در آفرینش اثر معماری می‎توان نتیجه گرفت که تفکر در معنای عام و تفکر معماری در معنای خاص روشی خلاقانه برای یک معمار ایجاد می‎کند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول