اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار دیالی:

پیگیر رسمی شدن مرز سومار مندلی در عراق هستیم

خبرگزاری فارس: استاندار دیالی گفت: پیگیر رسمی شدن مرز سومار مندلی در عراق هستیم.

پیگیر رسمی شدن مرز سومار مندلی در عراق هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عمر عبدالعزیز حمیری در نشستی که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران استانی و هئیت اقتصادی و تجاری عراق در سالن شهدای استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما از حضور در ایران همکاری مشترک و دوجانبه با کشور ایران است.

حمیری با اشاره به امضای چندین پروتکل و تفاهمنامه در سال‌های گذشته با استان کرمانشاه، تصریح کرد: هدف از آمدن و حضور در کشور ایران پیگیری این مصوبات و پروتکل‌ها است.

وی افزود: بررسی مسائل مشترک فرهنگی و اجتماعی نیز موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود و استان دیاله به طور جدّ می‌خواهد این موضوعات پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در مدتی کوتاه توافق وزیر کشور  را برای رسمی‌ شدن مرز سومار مندلی گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال‌‌ حاضر مشغول فراهم ‌کردن شرایط رسمی‌ شدن سومار مندلی هستیم.

استاندار دیالی گفت: استان دیاله نیازمند مساعدت و برقراری ارتباط با استان کرمانشاه است و مایل هستیم که در این خصوص پروتکل و تفاهمنامه نوشته شود.

وی بر تعامل و بورس تحصیلی دانشجویان استان دیاله‌، افزایش تردد زائران از مرز خسروی‌، برپایی نمایشگاه، مداوای مجروحان و بیماران عراقی در ایران تاکید کرد و گفت: به شدت تمایل به عملیاتی شدن تفاهمنامه‌های مسائل مطرح شده توسط استاندار کرمانشاه هستیم.

وی در پایان گفت: به صداقت برادران‌مان در کشور جمهوری اسلامی اعتقاد داریم.

گفتنی است؛ سفر دکتر عمر عبدالعزیزحمیری استاندار دیالی عراق به استان کرمانشاه به منظور بازدید از مراکز صنعتی و جاذبه‌های گردشگری و نیز پیگیری تفاهم‌نامه‌ها و پروتکل‌های امضا‌ شده بین استانداران کرمانشاه و دیاله است.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول