اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

عراق شریک نخست تجاری قم است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عراق را شریک نخست تجاری استان قم دانست و گفت: 46 درصد صادرات قم به کشور عراق انجام می‌شود.

عراق شریک نخست تجاری قم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم یونس عالی‌پور در نشست تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان قم با استاندار و جمعی از مسئولان کربلا که یکشنبه شب در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قم برگزار شد با بیان اینکه برخی از صادرکنندگان قمی علاوه بر موقعیت ملی دارای موقعیت منطقه‌ای هستند، اظهار کرد: امیدواریم از این فرصت برای ایجاد زمینه‌های مشترک همکاری بین قم و کربلا استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شریک نخست تجاری قم کشور عراق است خاطر نشان کرد: بیش از 46 درصد صادرات قم به کشور عراق صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه روند توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری به کربلا و نجف از قم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، روند این مراودات را نیز در حال حاضر رو به گسترش دانست و افزود: امیدواریم در ادامه فضایی که قبلا ایجاد شده به زمینه سرمایه‌گذاری مشترک در کربلا برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم نیز در این نشست با اشاره به وجود 480 عضو در اتاق بازرگانی و 2 هزار صنعتگر در استان قم اظهار کرد: کشور عراق به ویژه کربلا قلبا ارتباط خاصی با مردم ایران دارد به همین دلیل از نظر تجاری عراق بهترین شریک تجاری ما است.

الله‌یاری با تاکید بر گسترش همکاری‌های تجاری قم و کربلا یادآور شد: امیدواریم با این همکاری‌ها روابط اقتصادی قم و کربلا از استحکام بیشتری برخوردار شود تا هر چه بیشتر بتوانیم در خدمت مردم کشور عراق باشیم.

یادآور می‌شود در سفری که استاندار سابق قم در ابتدای سال جاری به کربلا داشت مذاکراتی در زمینه همکاری‌های مختلف اقتصادی و تجاری، علمی، فرهنگی و مذهبی با آمال‌الدین مجید الهر استاندار کربلا انجام شد که در نهایت این تفاهمنامه به امضای دو طرف رسید.

در این تفاهم‌نامه طرفین به همکاری و حمایت لازم در تأسیس شرکت‌های مشترک به منظور اجرای پروژه‌های مورد توافق تأکید و توافق کردند زمینه‌های حضور و فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری یکدیگر را در محدوده دو استان فراهم کنند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول